Visit Sørlandet sommerkampanje 2019

Som en del av vår markedskampanje for 2019 er nå annonsen for sommer på Sørlandet ute. Annonsen er produsert av Brand studio som en en del av Aftenposten og er lagt opp som en artikkel med en såkalt content annonse. De presenterte partnerne har kjøpt seg inn i årets Visit Sørlandet kampanje og er hovedpartnere for 2019.

Gamle Hellesund Foto Elisabeth Høibo©Visit Sørlandet Gamle Hellesund Foto Elisabeth Høibo©Visit Sørlandet

Annonsen vises i lokale medier sør for Trondheim gjennom Schibsted og ble vist søndag 28. april og 1.mai. Dagene ble valgt ut fordi vi vet at det bookes mye i denne perioden.

Hovedformålet med artikkelen er at den skal inspirere folk til å velge ferie på Sørlandet denne sommeren.  Jeg likte godt måten Brand studio hadde utformet artikkelen på og synes journalisten hadde gjort en real og godt arbeide med å intervjue alle partnerne sier Elisabeth Høibo som er ansvarlig for annonsen.

I 2018 valgte vi å kjøre annonsen gjennom VG, men i år ville vi forsøke de lokale avisene og se hvilke resultater det gir.

Etter første dagen fikk vi vite at leserne hadde klikket mest på det som stod om Setesdalsbanen. Kanskje fordi dette er en relativt ukjent opplevelse for mange. Vi håper selvfølgelig Setesdalsbanen får bookinger som følge av annonsen og får fulle tog gjennom sesongen.

Resultatene har vi ikke mottatt enda, men det blir spennende å se hvor mange som er eksponert for den, hvor mange som har lest artikkelen og hvor mange klikk vi får på denne Sørlandskampanjen.

Her kan du se annonsen og du må gjerne dele den i dine kanaler.