Visit Sørlandet nominert til prisen Årets Markedsfører i 2020

Ydmyke og stolte kan vi fortelle at Visit Sørlandet er nominert til årets markedsføringspris for vår "Makrell- og måke-kampanje" som vi gjennomførte før sommeren 2020.
Sørlandet er sommerferie Sørlandet er sommerferie
Kåring av Årets Markedsfører 2020 i Kristansandsregionen skal gjøres i april,  juryen har gjort en strålende jobb digitalt og kommet frem til 6 verdige kandidater. Med denne utrolig dyktige samlingen av bedrifter er vi stolte av å i det hele tatt ha blitt nominert.
  • Dyreparken
  • Hva skjer i Kristiansand (Kvadraturforeningen i Kristiansand)
  • Sørmegleren
  • TWENTYFOUR
  • Visit Sørlandet
  • Ekstralys.no

“Sørlandet er sommerferie, Sommerferie er Sørlandet”

Med over 30 millioner visninger ble kampanjen tidens annonsekampanje og vi fikk vist Sørlandet på en inspirerende og spennende måte. Budskapet i kampanjen var “Sørlandet er sommerferie, Sommerferie er Sørlandet”. Kampanjen gav oss resultater vi bare kunne drømme om. Hoteller, campingplasser, restauranter og opplevelser var fullbooket hele sommeren og kunne vise til en “all time high” sommer. Alle Sørlandsbyene og bygder fikk besøk av ferierende gjester. Med den konkurransen vi fikk fra resten av reiselivet i Norge så det ut som Sørlandet og Lofoten fikk flest besøkende. Vi er utrolig stolte og ydmyke.

Superdyktige S&B-N

Sammen med byrået S&B-N rigget vi en stor kampanje for å skape reiselyst til Sørlandet og trigge kjøp hos den enkelte bedrift. Kampanjen omfattet en rekke filmer tatt opp hos hele spekteret av destinasjoner og bedrifter på Sørlandet og sammen med disse filmene ble det planlagt både fysiske stunts for å skape oppmerksomhet og omfattende betalt annonsering. For regionen var denne kampanjen viktigere enn noen gang. Og for enkeltaktører kanskje helt avgjørende for videre drift.

Nominasjon til hele Sørlandet

Om vi skulle vinne eller ikke, dette er en pris som går til hele Sørlandet og alle bedrifter som står på hver dag for å levere opplevelser til sine gjester. Med utfordrende dager og korona-restriksjoner, med nye regler og føringer ukentlig klarte landsdelen å unngå smitte og betjene gjestene på en profesjonell og trygg måte.

Årets jury består av:

Ida Rosåsen, styreleder Markedsføringsforeningen
Nina Moland Andersen, Color Line
Joakim Coward-Hanssen, NOSLEEPTILBROOKLYN
Merete Willumsen Haugå, Hennig-Olsen Is
Vibeke Holm Ruud, Aquarama
Tini Flaat, T. Lynn
Jan Rune Eriksen, Cemo
Renate Hartvigsen, Renates Dagspa