Vinter- og vår kampanje for Sørlandet i Finansavisen

29. januar ble ny kampanje for Sørlandet for satt i gang. Annonsen går gjennom Finansavisen og vises i Trondheim, Bergen, Stavanger på Østlandet og lokalt på Sørlandet. Hovedtema er å vise Sørlandet som en attraktiv feriedestinasjon for nordmenn vinterstid og om våren.
Sørlandet hele året Sørlandet hele året

Med fokus på vinter- og våropplevelser og workation er vår nye annonse nå i gang gjennom Finansavisen (digitalt) og Kapital (print).

Mål for kampanjen:

  • Skape oppmerksomhet og reiselyst som inspirerer målgruppene til å velge sørlandsferie i vinter og vår.
  • Drive besøkende til bedriftenes nettsider og landingssider på visitsorlandet.com.

Annonsen i Finansavisen retter seg mot et kjøpesterkt voksent publikum hovedsakelig i Oslo-området, som har frihet til å reise når de selv måtte ønske det.
Periode: 29.januar – 15.februar.

Kapital print 2021

Finansavisen 2021 print annonse
Finansavisen 2021 print annonse

Kapital Reise (print)

Innholdsannonse i Finansavisen Premium med utgivelse 29.januar. Tema i bladet er reise og aktiviteter i Norge.

146 000 lesere

Her kan du bla i Kapital Reise

Finansavisen

Den digitale annonsen ligger på Finasavisen i 3 uker, inngangen og visninger til annonsen på frontsiden varierer gjennom perioden.

Annonse i Finansavisen
Inngangen til annonsen i Finansavisen

Rapport og resultater for kampanjen

  • Lesere: 1907
  • Unike lesere: 1896
  • Klikk: 139
  • Klikkrate: 7, 41 %
  • Lesetid: 3, 23 minutter

Det er veldig god klikkrate på saken og scorer nesten 25 sek bedre enn snitt lesetid på content i Finansavisen, som er rundt 3 min.
Gitt situasjonen vi er i om dagen så er det veldig godt med leste, og saken hadde gått en god del bedre om man hadde fått lov til å reise mer. 

Her kan du lese artikkelen i Finansavisen 

Følgende av våre partnerbedrifter er med i denne kampanjen:

  • Kuben museum og arkiv
  • Scandic Kristiansand Bystranda
  • Aquarama
  • Dyreparken
  • Kilden Teater og konserthus
  • Høyt&Lavt Kristiansand og Sørlandets Klatresenter
  • SKMU – Sørlandets Kunstmusem
  • Tregde Ferie

Vi håper vår vinter- og vår kampanje for Sørlandet i Finansavisen gir gode resultater, selv med nedstengning enkelte steder og koronarestriksjoner.