UpNorway skal selge Sørlandet til et eksklusivt marked

I vår var turoperatøren UpNorway på visningstur på Sørlandet. Nå produseres det film, og Sørlandet skal selges til eksklusivt marked.
Sandøya ved Tvedestrand Foto: Heidi Sørvig©Visit Sorlandet Sandøya ved Tvedestrand Foto: Heidi Sørvig©Visit Sorlandet

På forsommeren arrangerte USUS en visningstur for UpNorway til Sørlandet. Turoperatøren i Oslo ønsker å selge Sørlandet til et eksklusivt marked, hovedsakelig i USA. Sørlandet er ikke så kjent for UpNorway så vi la opp en tur innom bedrifter vi mener kan passe for dette segmentet.

Torunn Tronsvang i UpNorway, valgte ut de produktene hun mener passer inn og endte opp med Under, Boen gård, Det Lille Hotel i Risør og opplevelser med Kote Null på Sandøya utenfor Tvedestrand.

For å selge et produkt trengs det bilder og film slik at kundene kan inspireres til å velge ferie på Sørlandet. Kristen Kellogg fra USA og norske Fredrik Bye fikk oppdraget med produksjon av materialet.

Kristen Kellogg er gründer bak Border Free Travels et kreativt byrå som driver markedsføring for destinasjoner. Kristen er også aktiv på Instagram og har 57.000 følgere på egne kanaler hvor hun også deler bilder og stories.

Hun jobber også som freelance journalist og leverte innhold til Forbes Magazin hvor Sandøya kom med på ei lite over 11 Insanely Beautiful Lesser Known Island Around The World.

Fredrik Bye er en norsk filmskaper/storyteller bak Ravn film, som produserer filmer inkludert drone, av høy kvalitet for firmaer, destinasjoner, og merker som er interessert i å bruke video som merkevarebygging.

Filmene og bildene skal publiseres på UpNorways nettsider, Visit Sørlandet og bedriftene som er med. Produksjonsmateriellet skal spres gjennom sosiale medier.

USUS/Visit Sørlandet finansierer oppdraget, men bedriftene som er med, bidro selv med overnatting og mat under produksjonen.

Filmene blir publisert senere i høst.