• nb
  • Home
  • Synlighet via Visit Sørlandet

Synlighet via Visit Sørlandet

Sørlandet som besøksregion markedsføres under merkevaren Visit Sørlandet. USUS er markedspartner for offentlige og private aktører som ønsker å samarbeide om synlighet i prioriterte markeder. 

Ønsker du være med på markedspakker mot det norske og/eller det internasjonale markedet?
 

TA KONTAKT FOR MER INFO

 

Alle nyheter om synlighet

6,2 millioner visninger på Facebook

6,2 millioner visninger på Facebook

Et av våre formål er å bringe flere reisende til Sørlandet for å oppleve det mangfoldet av opplevelser den flotte landsdelen vår har å tilby. Derfor er et viktig ledd i vårt arbeid å nå ut til publikum med inspirerende innhold som virkelig trigger reiselysten. Dette gjør vi blant annet gjennom vår omfattende tilstedeværelse på sosiale medier.

Les mer

Overnattingsstatistikk Sørlandet juli 2018

Overnattingsstatistikk Sørlandet juli 2018

Statistikknett.no har sluppet tallene for kommersielle overnattinger i juli 2018.

Antall overnattinger på Sørlandet gikk opp 5,3% i juli sammenlignet med samme måned 2017. Det var internasjonale gjestestrømmer som stod for økningen, Tyskland opp 31,7%, Nederland opp 71,2% og Danmark med 95,9% flere overnattingsdøgn sammenlignet med juli 2017.

Les mer

Resultater Danmarkskampanje sommer 2018

Resultater Danmarkskampanje sommer 2018

I årets Danmarkskampanje har vi så langt i 2018 fortsatt med å jobbe med å ta en plass i feriemarkedet i Danmark. Hovedsakelig ønsker vi fortsette å jobbe med å øke kjennskapen til Sørlandet som vi har gjort de foregående to årene, men i tillegg har vi jobbet mye mer med å øke konkrete salg av overnatting og produkter på Sørlandet.

Les mer

Gjestedøgn Sørlandet juni 2018

Gjestedøgn Sørlandet juni 2018

SSB har publisert tall over kommersielle gjestedøgn for juni 2018.

Les mer

Norwegian Travel Workshop NTW Stavanger 2018

NTW Stavanger Forum

NTW Stavanger Forum

Norwegian Travel Workshop ble i år arrangert i Stavanger. Og i løpet av to dager ble det gjennomført møter mellom 8000 turoperatører fra hele verden og norsk reiseliv. For første gang var Sørlandet med og vi hadde mange spennende møter.

Les mer

Overnattingsstatistikk Sørlandet januar-april 2018

Overnattingsstatistikk Sørlandet januar-april 2018

Tall fra SSB viser at det var 302 061 kommersielle gjestedøgn på Sørlandet fra januar t.o.m. april 2018. Da påsken var plassert forskjellig i år og i fjor vil denne overnattingsstatistikken være årets første mest korrekte sammenligning med 2017.

Les mer

Visit Sørlandet sommerkampanje 2018

Visit Sørlandet sommerkampanje 2018

Slik får du en super ferie på Sørlandet

Visit Sørlandet sommerkampanje 2018 skal få enda flere nordmenn til å feriere på Sørlandet. Gjennom inspirerende innhold skal vi skape reiselyst og kjennskap til vår landsdel. Her er oversikten over tiltakene vi har gjort for våre markedspartnere før sommer 2018.  

Les mer

USUS selger Sørlandet på Norway Travel Workshop NTW

USUS selger Sørlandet på Norway Travel Workshop NTW

Lindesnes fyr

USUS selger Sørlandet på NTW og deltar i år for første gang med stand på Norway Travel Workshop (NTW) i Stavanger 17.-18. april 2018.

Les mer

Nettsidestatistikk Visit Sørlandet 2017

Nettsidestatistikk Visit Sørlandet 2017

Visit Southern Norway frontpage

Nettsidene til Visit Sørlandet (med underdestinasjoner) hadde i 2017 2.471.270 sidevisninger fordelt på 961.616 økter.

Les mer

Sørlandet og USUS-partnere solid markedsført i Tyskland

Sørlandet og USUS-partnere solid markedsført i Tyskland

12 tyske journalister på sørlandsturné, koordinert av USUS, ga masse god markedsføring av Sørlandet og mange USUS-partnere, i aviser over hele Tyskland.

Les mer

Bli med på å få flere gjester til Sørlandet i 2018

Bli med på å få flere gjester til Sørlandet i 2018

Bli med å få flere gjester til Sørlandet i 2018

Daglig benytter USUS digitale og sosiale plattformer for å bygge opp og spre historien om Sørlandet. Med godt og unikt innhold påvirker vi folks reisevaner.

Les mer

Resultater markedsføring Danmark 2017

Resultater markedsføring Danmark 2017

USUS jobber med å øke kjennskap og kunnskap til Sørlandet som reisemål for danske barnefamilier. Her er noen resultater av markedsføringen i Danmark 2017.

Les mer

Oppfordrer USUS-partnere til å søke om kvalitetsmerket Norwegian Foodprints

Oppfordrer USUS-partnere til å søke om kvalitetsmerket Norwegian Foodprints

* Serverer du gjestene en kvalitetsopplevelse basert på lokal mat og historie? Søk om godkjenning i Norwegian Foodprints på Visit Norways nettsider.

Les mer

Slik jobber USUS med destinasjonssider på visitsorlandet.com

Slik jobber USUS med destinasjonssider på visitsorlandet.com

Fotografering i Kvinesdal

Siden 2014 har USUS tilbudt tjenesten "Key Account digital" til kommuner og destinasjoner på Sørlandet. 

Les mer

Turistbrosjyrer er ikke døde, derfor lager vi Kristiansandsguiden 2018

Turistbrosjyrer er ikke døde, derfor lager vi Kristiansandsguiden 2018

den norske Kristiansandsguiden retter seg mot barnefamilier. Foto: Lisbeth Finsådal©Visit Sørlandet

Kristiansandsguiden er det mest etterspurte info-materiellet for turister som besøker byen. Turistbrosjyrer er ikke døde, derfor lager vi Kristiansandsguiden 2018.

Les mer

Resultater markedsføring Sørlandet utland 2017

Resultater markedsføring Sørlandet utland 2017

USUS jobber med å øke kjennskap og kunnskap til Sørlandet (Southern Norway) som reisemål internasjonalt. Her er noen resultater fra markedsarbeidet 2017.

Les mer

10 grunner til å melde seg på Norwegian Travel Workshop i Stavanger 2018

10 grunner til å melde seg på Norwegian Travel Workshop i Stavanger 2018

Norwegian Travel Workshop (NTW) er den viktigste møteplassen mellom norske reiselivsbedrifter og utenlandske turoperatører. Her møter du kjøpere fra over 25 land. En ypperlig mulighet til å presentere ditt reiselivsprodukt til turoperatører fra hele verden.  I 2018 arrangeres NTW i Stavanger fra 16.-19. april.

Les mer

Meget god august måned for hotellene i Kristiansand

Meget god august måned for hotellene i Kristiansand

Hotellene i Kristiansand kan se tilbake på en meget god august måned med 10 % prisvekst og 12% økning i belegg sammenlignet med fjoråret. 

Les mer

Hun er ny trainee i USUS – skal jobbe med Barnas By

Hun er ny trainee i USUS – skal jobbe med Barnas By

Line Kamilla Nygård - USUS

Dette er Line Kamilla Nygård (24). Hun skal jobbe spesielt med Barnas By Kristiansand, og gleder seg til å samarbeide med USUS-partnerne.

Les mer

Nok en juli måned med gode resultat for hotellene i Kristiansand

Nok en juli måned med gode resultat for hotellene i Kristiansand

Tall fra Benchmarking Alliances viser at hotellene i Kristiansand oppnådde gode priser også for årets juli måned. Sammenlignet med juli i 2016 kan hotellene samlet sett vise til en prisvekst på 8 %.

Les mer

USUS-partnere får 13 danske bloggere på besøk

USUS-partnere får 13 danske bloggere på besøk

Prosjektet Danske barnefamilier til Sørlandet satser på mye godt digitalt innhold fra USUS-partnere denne helga. Da inntar 13 danske bloggere Sørlandet.

Les mer

USUS: Sørlandet er vertskap for Talents2Norway

USUS: Sørlandet er vertskap for Talents2Norway

Denne uka er 12 journalister fra Tyskland på Sørlandet som del av et samarbeid med Innovasjon Norge. USUS er med på å koordinere turen.

Les mer

Hackathon for studenter i Kristiansand

Hackathon for studenter i Kristiansand

Vinnere av hackathon Kristianssand

Studenter fra UiA og Noroff og noen profesjonelle utviklere har deltatt på har deltatt på Hackathon med temaet "Hvordan gjøre Kristiansand til en bedre studentby".

Les mer

Digitalt fotavtrykk for Sørlandet 2016

Digitalt fotavtrykk for Sørlandet 2016

Usus AS har siden januar 2015 målt det «digitale fotavtrykket» til destinasjoner på Sørlandet. Nå kan vi se tilbake på 2 år med målinger.

Les mer

Vil du være med og få flere gjester til Sørlandet i 2017?

Vil du være med og få flere gjester til Sørlandet i 2017?

Daglig benytter vi digitale og sosiale plattformer for å bygge opp og spre historien om Sørlandet.

Les mer

Vil du bli med på å få danske barnefamilier til å velge Sørlandsferie i 2017?

Vil du bli med på å få danske barnefamilier til å velge Sørlandsferie i 2017?

Sørlandet har satt seg som mål å bli det mest attraktive regionen i Norden å besøke for barnefamilier (Besøk Agder 2030). Sørlandet har en svært sterk posisjon i det norske familiemarkedet sommerstid. Vi ønsker å ta posisjon som Norges familiedestinasjon nr. 1 i et internasjonalt marked. Dyreparken og øvrige opplevelser på natur og aktiviteter skal lokke danske barnefamilier til Sørlandet.

Les mer

Synlighet Sørlandet utland 2017

Synlighet Sørlandet utland 2017

Overnatting, opplevelse og attraksjonsbedrifter på Sørlandet har mulighet til å ta del i den felles internasjonale markedsføringen av Sørlandet. Sammen gjør vi aktiviteter for å få flere utenlandske gjester til å velge Sørlandet som feriemål. Hovedmarkedene er Engelsk-språklige land, Tyskland og Nederland.

Les mer

Camp-Inge kampanje sommeren 2016

Camp-Inge kampanje sommeren 2016

USUS synlighet har i år hatt en campingkampanje for å lokke campinggjester til landsdelen. Vi har i kampanjen delt tips og gode råd på en morsom og uhøytidelig måte. Vi har personifisert kampanjen gjennom Inge Dalen, som har fått det fengende navnet, Camp-Inge.

Les mer

Nok en god juli måned for turismen på Sørlandet

Nok en god juli måned for turismen på Sørlandet

is

I helgen kom SSB med de offisielle overnattingstallene for juli måned. Sørlandet kan se tilbake på nok en veldig god juli måned, og samlet sett ble det registrert 6,3 % flere overnattinger sammenlignet med fjoråret. 

Les mer

Meget bra juli måned for hotellene i Kristiansand

Meget bra juli måned for hotellene i Kristiansand

Selv om sommersesongen langt fra er over her i sør, så er det veldig hyggelig å melde at hotellene i Kristiansand kan se tilbake på en meget god juli måned.

Les mer

Danske bloggere til Sørlandet

Danske bloggere til Sørlandet

synlighetsbloggen

Sommeren 2016 kommer 5 danske bloggere til landsdelen som en del av Sørlandet sin satsing på det danske familiemarkedet. Visit Norway i Danmark har hatt oppgaven med å velge ut de beste danske familiebloggerne for Sørlandet og vi i USUS AS har sammen med Dyreparken laget et flott program for dem. Den første bloggeren kom forrige helg og har allerede gitt strålene tilbakemeldinger.

Les mer

LagreLagre

LagreLagre

LagreLagre

Adresse

v/USUS AS
Ny adresse fra 18.sept-17!
Vestre strandgate 26
(5.etg),
4611 Kristiansand
Org nr: 993 995 282

Kontaktpersoner

Følg oss på Facebook

Sertifisering

Bronze Label of the European Cluster Excellence Initiative