Hvordan har vi brukt ressursene og hva gikk markedsbudsjettet til i 2020?
Vi har holdt et høyt aktivitetsnivå og kjørt en stor Sørlandskampanje, “Måke- og makrell”-kampanjen, som ga 30 millioner visninger, kampanje i samarbeide med Visit Norway, produsert 16 nye og inspirerende historier til visitsorlandet.com, pushet innhold på sosiale kanaler, vært tilstede med inspirerende natives i redaksjonelle medier og aldri før har vi fått så mange henvendelser fra norsk presse som har ønsket å skrive om Sørlandet som feriedestinasjon.
Jeg har daglig tipset journalister og medier om gode opplevelser på Sørlandet, sendt bilder og delt lenker og tatt i mot journalister som har besøkt oss. En sommerdag i juli viste jeg Aftenposten rundt i Kristiansand en hel dag. Vi har fått utrolig mange gode oppslag landet rundt, men jeg vil spesielt trekke frem oppslaget i Aftenposten, hvor vi havnet på forsiden og fikk dobbelt oppslag i tillegg til flott artikkel på nett, forteller Elisabeth Høibo, markedsansvarlig Norge.
Oversikt over alle gjennomførte markedsaktiviteter 2020 finner du her
Hva skjer fremover?
Høstkampanjen er avsluttet, weekendturistene har besøkt landsdelen, vi har hatt fokus på førjulstida i lokalmarkedet og vi er allerede godt i gang med innholdsproduksjon for 2021.
Her er en smakebit på hva som er i støpeskjeen:
- 3 x ildsjelhistorier i formatet scrolling essay til visitsorlandet.com. Historiene skal formidle høst/vinter sesongen på Sørlandet hvor vi viser et annerledes bilde av landsdelen vår, med røffere vær, sjøsprøyt og uteaktiviteter. Hygge og peiskos inne, og godfølelsen vi får etter å ha vært ute med lys på bordet, god mat og godt i glasset.
- Artikkel på visitnorway.no om innsidertips til langhelg i Norges storbyer. Vi blir representert med Kristiansand.
- Filmproduksjon – Action på Sørlandet – vi ønsker å lage film som viser Sørlandet gjennom alle de fire årstidene og her skal vi vise actionfylte aktiviteter som rafting, padling, dykking, isbading, sup etc. Oppstart 2021
- Flere filmer er klippet og klare til publisering i begynnelsen av 2021, bl.a. om De hvite Sørlandsbyer, Via Ferrata i Valle og Setesdalen. Sesong sommer/høst og målgruppen er barnefamilier og voksne som reiser uten barn.
Har du tatt en titt på neste års markedspakker?
Som USUS-partner får din bedrift mulighet til å kjøpe markedspakker som retter seg både mot det norske og relevante internasjonale markeder. Som deltaker i en av USUS sine markedspakker blir bedriften prioritert i all vår kommunikasjon med gjester, journalister, turoperatører og samarbeidspartnere. Se oversikt markedspakker 2021 og bestill her.
Spørsmål? Kontakt Mona Konuralp.