Sommerkampanje med over 1 million visninger

I begynnelsen av juni var filmteam fra Amedia på Tregde Ferie i Mandal for å produsere film og artikkel til sommerkampanje. Kampanjen ble kjørt i lokale medier i hele Norge nå i sommer og hadde totalt over 1 million visninger.
Tregde Ferie Tregde Ferie

Da vi la ut annonsen om Tregde var allerede feriesenteret i Mandal var fullbooket for sommeren, så derfor ble annonsen delt opp og ble kjørt i to perioder: Dette var noe som viste seg å være en god taktikk. Sven Arne Thuestad, daglig leder på Tregde, melder om gode bookingtall i hele august og langt inn i september.

Resultater fra kampanjen

Kampanjen ble vist på 21 aviser.

Periode 1: 23.06-30.06 – resultater

  • Totalt ble 250 141 visninger levert.
  • Kampanjen hadde en inscreen på 79%. Bransjesnitt for inscreen er 70% i Norge.
  • Kampanjen presterte 13% bedre enn bransjesnittet.
  • Klikkprosenten var på 0,71% og kampanjen fikk 1 777 klikk.

Demografi:

  • Kampanjen nådde 60% menn og 40% kvinner.
  • Aldersgruppen som fikk servert flest visninger var 65-74.
  • Det var menn som klikket oftest: 6% mer enn kvinner.
  • Aldersgruppen som klikket oftest var aldersgruppen 75+. De klikket 32% oftere enn gjennomsnittet.

Periode 2: 26.07-15.08 – resultater 

  • Totalt ble 750 230 visninger levert.
  • Kampanjen hadde en inscreen på 86%. Bransjesnitt for inscreen er 70% i Norge.
  • Kampanjen presterte 23% bedre enn bransjesnittet.
  • Klikkprosenten var på 0,91 % og kampanjen fikk 6819 klikk.
Demografi:
  • Kampanjen nådde 58% menn og 42% kvinner.
  • Aldersgruppen som fikk servert flest visninger var 45-54.
  • Det var menn som klikket oftest: 1% mer enn kvinner.
  • Aldersgruppen som klikket oftest var aldersgruppen 75+. De klikket 46% oftere enn gjennomsnittet.

Totale visninger for kampanjen: 1 000 371

Gode resultater på sommerkampanje
Gode resultater på sommerkampanje

Annonsen er en del av at Tregde Ferie er med som deltager i Visit Sørlandets hovedpartnerpakke for 2021.

Her kan du lese begge rapportene i sin helhet:

ASM Kampanjerapport Digital – USUS 23.06-30.06

ASM Kampanjerapport Digital – USUS 26.07-16.08

Her kan du lese artikkelen og se filmen som ble produsert.