Lørdag 11.juli var vi så heldig at vi fikk overta hele Visit Norway sin Instagram konto. I løpet av dagen hadde vi tre poster inkludert en video, vi delte også 21 bilder/film på stories.
Første bildet var en karusell med flere bilder, hvor hovedbildet med palmer fra Bystranda. Bildet skilte seg ut fra Visit Norway sitt vanlige innhold med mye fjord og fjell og fikk mange kommentarer og et stort engasjement.
Post nr. 1, bildekarusell og video:
Impression: 145,511 Reach: 119,033. Engagement Rate (per Impression): 8.8%. Engagements: 12,831. Likes: 12,236. Comments: 167. Saves: 428
Post nr. 2, bildekarusell:
Impression: 112,611. Reach: 88,466. Engagement Rate (per Impression): 6.1%. Engagements: 16,884 Likes: 6,549. Comments: 57. Saves: 279
Post nr 3 Video:
Impression: 60,928. Reach: 55,288. Engagement Rate (per Impression): 4%. Engagements: 2,459. Likes: 2,372. Comments: 30 Saves: 57
Stories gav supersuksess for Visit Norway
Aldri før har bildene på Visit Norways Instagram nådd så mange, blitt kommentert av så mange eller likt av så mange. Det gav faktisk super suksess for Vist Norway.
Visit Sørlandet med best reach på Visit Norway stories
Storyen Visit Sørlandet lagde nådde best resultater av alle destinasjoner og kombinasjon med glade barn som snakket i kamera og kanskje litt nye ting på Visit Norway-profilen gav en veldig god reach. Vi krydret med bading, små idylliske steder, mat, padling, skjærgården, sol og sommer.
Vi har fått tilbakemeldinger på at dette er noe Visit Norway ønsker å fortsette med, og vi gleder oss til å få lov til å gjenta dette.