Resultater Instagram-take over Visit Norway

Hver dag i hele sommer har destinasjoner og destinasjonsselskaper hatt take-over på Visit Norway sin Instagram-konto. Lørdag 11.juli var Visit Sørlandet sin dag, noe som gav gode resultater på en konto med over 473 000 følgere.
Visit Norway Instagram Visit Norway Instagram

Lørdag 11.juli var vi så heldig at vi fikk overta hele Visit Norway sin Instagram konto. I løpet av dagen hadde vi tre poster inkludert en video, vi delte også 21 bilder/film på stories.

Første bildet var en karusell med flere bilder, hvor hovedbildet med palmer fra Bystranda. Bildet skilte seg ut fra Visit Norway sitt vanlige innhold med mye fjord og fjell og fikk mange kommentarer og et stort engasjement.

Post nr. 1, bildekarusell og video:

Impression: 145,511   Reach: 119,033.  Engagement Rate (per Impression): 8.8%.  Engagements: 12,831.   Likes: 12,236.  Comments: 167.  Saves: 428

Post nr. 2, bildekarusell:

Impression: 112,611.  Reach: 88,466.  Engagement Rate (per Impression): 6.1%.    Engagements: 16,884    Likes: 6,549.   Comments: 57.    Saves: 279

Post nr 3 Video:

Impression: 60,928.  Reach: 55,288.  Engagement Rate (per Impression): 4%.      Engagements: 2,459.      Likes: 2,372.   Comments: 30  Saves: 57

Stories gav supersuksess for Visit Norway

Aldri før har bildene på Visit Norways Instagram nådd så mange, blitt kommentert av så mange eller likt av så mange. Det gav faktisk super suksess for Vist Norway.

Visit Sørlandet med best reach på Visit Norway stories

Storyen Visit Sørlandet lagde nådde best resultater av alle destinasjoner og kombinasjon med glade barn som snakket i kamera og kanskje litt nye ting på Visit Norway-profilen gav en veldig god reach. Vi krydret med bading, små idylliske steder, mat, padling, skjærgården, sol og sommer.

Resultater Visit Norway Instagram

Vi har fått tilbakemeldinger på at dette er noe Visit Norway ønsker å fortsette med, og vi gleder oss til å få lov til å gjenta dette.