Pressetur fra Danmark sommeren 2019

Sammen med Dyreparken, Innovasjon Norge og øvrige markedspartnere arrangerte USUS pressetur fra Danmark sommeren 2019.
Forestilling i Kardemomme By med Politimester Bastina og publikum I Dyreparken fikk danskene blant annet oppleve Egners univers. Foto: Frame&Work, Visit Sørlandet

Årets pressetur fra Danmark ble arrangert i uke 26, og Sørlandet viste seg fra sin beste side. Det var mediene Kristeligt Dagblad, Nord-Jyske og en frilansjournalist som blant annet skriver for Politiken og BT som deltok på turen. Da dette var en tur med fokus på opplevelser for barnefamilier, hadde to av journalistene med seg barn på turen.

I løpet av turen fikk de en liten smakebit av hva Sørlandet har å by på for barnefamilier. Båttur i skjærgården, fisking fra både båt og brygge, fyropplevelser på Norges sydspiss, fossefall og villaks, høyfjellstur på Eikerapen, klatring med høy mestringsfølelse og mange deilige matopplevelser. Turen ble avsluttet i Dyreparken der de fikk en helt magisk opplevelse med overnatting enten i Abra Havn eller på Dyreparken Hotell, besøk i Egners univers og ulike møter med både dyr og mennesker.

Medvirkende bedrifter

Følgende bedrifter bidro med aktivteter, opplevelser, overnatting og bespisning i løpet av presseturen:

Alle disse bedriftene er markedspartner i USUS og ønsker å satse ekstra mot utvalgte utenlandske marked. En ekstra takk til dere som bidro med godt vertskap og strålende service i løpet av turen.

Noen av de journalistene opplevde i løpet av presseturen. Foto: Hildegunn Skage Teinum

Resultater

Foreløpig har det kommet to store artikler fra presseturen. Den første sto på trykk i Nord-Jyske i midten av juli. Hovedfokus i artikkelen var Dyreparken som opplevelsespark, men alle bedriftene var nevnt med bilde og kort tekst. Kristeligt Dagblad hadde også sin første artikkel på trykk i sommer; denne omtalte Lindesnes Fyr og Kvåsfossen.

Vi har dessverre ikke tillatelse til å dele disse artiklene på nett, men ta gjerne kontakt med Elisabeth Høibo dersom du ønsker å se resultatene. De øvrige artiklene fra presseturen kommer utover høsten og vinteren.

Planleggingen av markedstiltak utland 2020 er i gang. Ta kontakt med en av oss i USUS dersom du ønsker å delta.