• nb

Nytt om digitalt

God trafikkutvikling for Flekkefjordbanen

God trafikkutvikling for Flekkefjordbanen

Flekkefjordbanen melder om 21 % økning i sommersesongen 2018. 

Les mer

Programmet til Norwegian Digital Travel Conference er komplett!

Programmet til Norwegian Digital Travel Conference er komplett!

Norwegian Digital Travel Conference

Endelig har vi på plass den siste brikken i rekken av fantastiske foredragsholdere som kommer til Kristiansand 25.-26.september! Vi er skikkelig stolte av programmet og gleder oss til å ønske opp i mot 250 deltakere fra hele landet velkommen til Kristiansand. 

Les mer

Attribusjon – hva er det?

Attribusjon – hva er det?

Attribusjon er et av flere områder vi får ser nærmere på under årets NorwegianDTC.

Les mer

Nyhetene du MÅ få med deg fra Facebooks utviklerkonferanse F8

Nyhetene du MÅ få med deg fra Facebooks utviklerkonferanse F8

Facebook Pixel

1-2 mai holdt Facebook sin årlige utviklerkonferanse hvor man fikk smakebiter på hva man kan forvente seg fra selskapet i tiden fremover. Det er mye som skjer.

Les mer

Agder Taxi: Utvider 07000-appen, utvikler chatbot i INSITE

Agder Taxi: Utvider 07000-appen, utvikler chatbot i INSITE

Agder Taxi holder full fart inn i fremtiden. Nå er 07000-appen utvidet til Vennesla og Mandal. Neste etappe er en Messenger-chatbot i INSITE-prosjektet.

Les mer

Hva kjennetegner USUS-partnernes nettsider, og hva kan vi enkelt bli bedre på?

Hva kjennetegner USUS-partnernes nettsider, og hva kan vi enkelt bli bedre på?

Etter en omfattende gjennomgang av 130 USUS-partneres nettsider er det enkelte funn som tyder på at flere partnere kan ha stor nytte av små grep.

Les mer

Det Lille Hotel engasjerer gjestene med spennende apper

Det Lille Hotel engasjerer gjestene med spennende apper

Skattejakt for familier og historisk byvandring. Det blir viktig innhold i appene Det Lille Hotel i Risør utvikler for å engasjere gjestene sine.

Les mer

Chatbot på Facebook Messenger – enkelt å komme i gang

Chatbot på Facebook Messenger – enkelt å komme i gang

USUS hjelper deg i gang med å opprette en chatbot, til lønnsomhet, nytte og glede i bedriftens kundeservice og markedsføring.

Les mer

Trine på Gården gjør suksess med chatbot

Trine på Gården gjør suksess med chatbot

USUS-partner Trine på Gården oppfordrer andre USUS-bedrifter til å «ansette» en chatbot i kundeservicen, for å få flere kunder og bedre relasjoner til dem.

Les mer

En av Norges fremste IT-kvinner til USUS’ vinterkonferanse

En av Norges fremste IT-kvinner til USUS’ vinterkonferanse

Bente Sollid Storehaug

Bente Sollid Storehaug  er ansett som en av Norges fremste IT-kvinner, og har et solid overblikk over endringene som skjer i ulike bransjer i rasende tempo. Hun kommer til Vinterkonferansen i USUS i januar. 

Les mer

GDPR: Dette betyr nye personvernregler for bedriften din

GDPR: Dette betyr nye personvernregler for bedriften din

GDPR er en forordning (lovbestemmelse) som skal styrke personvernet og regulere databehandling av personopplysninger i EU. Her kan du lese mer om hva de nye personvernreglene betyr for bedriften din.

Les mer

Anbefaler videregående USUS-kurs i hvordan lykkes på nett

Anbefaler videregående USUS-kurs i hvordan lykkes på nett

May-Lill Skjeggedal og Wenche Tønnessen er svært fornøyd med USUS-grunnkurset i å bli god på nett. De har meldt seg på videregående kurs, og anbefaler andre varmt å få med seg denne kompetansen. 

Les mer

USUS-partnere som ikke har fått digital kartlegging før: Nå er det deres tur

USUS-partnere som ikke har fått digital kartlegging før: Nå er det deres tur

Digitalrådgiverne Bodil Tveitan og Simen Lian skal ta et krafttak for 60 «veteraner» blant partnerne i USUS.

Les mer

Strålende sesong for Kristiansand Feriesenter – roser USUS for lønnsom medvirkning

Strålende sesong for Kristiansand Feriesenter – roser USUS for lønnsom medvirkning

Kristiansand Feriesenter har 37 prosent flere forhåndsbookinger og 20 prosent flere gjester enn i fjor. USUS-opplæring i sosiale medier oppgis som en viktig faktor.

Les mer

– Inspirerende og spennende å se INSITE i Dyreparken

– Inspirerende og spennende å se INSITE i Dyreparken

Statsråd Jan Tore Sanner (H) var nysgjerrig på Dyreparkens INSITE-prosjekt med beacons. 

Les mer

Dyreparken fikk gull for INSITE

Dyreparken fikk gull for INSITE

INSITE-prosjektet til Dyreparken ble belønnet med gull for «Best bruk av data» på Gulltaggen Awards 2017.

Les mer

INSITE

INSITE

INSITE er navnet på et stort forskningsprosjekt om kundeatferd, med Dyreparken Utvikling som hovedpartner/prosjekteier.

Les mer

Hackathon for studenter i Kristiansand

Hackathon for studenter i Kristiansand

Vinnere av hackathon Kristianssand

Studenter fra UiA og Noroff og noen profesjonelle utviklere har deltatt på har deltatt på Hackathon med temaet "Hvordan gjøre Kristiansand til en bedre studentby".

Les mer

INSITE-prosjektet: Lager digital revolusjon på Hovden

INSITE-prosjektet: Lager digital revolusjon på Hovden

Roger Sørli på Hovden Alpinsenter går inn for fullt i INSITE-prosjektet, og går dermed i Dyreparkens teknologiske fotspor. 

Les mer

MAL: Hvordan måle synlighet på søkemotorer

MAL: Hvordan måle synlighet på søkemotorer

Hvordan vet vi egentlig hvor synlig vi er på Google? Holder det å "google" seg selv og se hvor høyt på lista man kommer? Google er god på å levere relevante søkeresultat til nettopp DEG, derfor kan ett og samme søk gi forskjellige søkeresultat når jeg søker kontra når du søker etter det samme. Vi har laget en mal du kan bruke for å holde oversikten over hvor synlig din bedrift er i søk. 

Les mer

MAL: Hvordan lage en målingsplan for Google Analytics

MAL: Hvordan lage en målingsplan for Google Analytics

For å lykkes med digital markedsføring er det avgjørende å måle hva som gir effekt. Kun på den måten kan en forbedre resultatene. Google Analytics gir slik innsikt, men først trenger du en plan på hva du ønsker å måle og hvilke tall som gir den den riktige innsikten. Vi har laget en mal på målingsplan du kan laste ned og lage din egen versjon av.

Les mer

Mobilapper som hjelper deg lage kule videoer til sosiale medier

Mobilapper som hjelper deg lage kule videoer til sosiale medier

På Social Media Days 2017 deltok vi på en workshop med mobil-journalist fra Hindustan Times; Yusuf Omar. Omar var et fyrverkeri på scenen og kom med veldig mange konkrete og nyttige tips til hvordan jobbe bedre med mobilen for å produsere innhold på nett eller sosiale medier. Her deler vi noen av appene han tipset om.

Les mer

Reiselivets «Oscar-utdeling»: To priser til Dyreparken

Reiselivets «Oscar-utdeling»: To priser til Dyreparken

Dyreparken fikk HSMAI-pris både som Årets innovative produktutvikler og for Årets digitale kundereise.

Les mer

Vinterkonferansen 2017: Workshop digital analyse

Vinterkonferansen 2017: Workshop digital analyse

Workshop i Google analytics - UsusFredag 10.februar på Usus vinterkonferansen blir det parallelle workshops fra 8.30-11.30.

Les mer

Digitalt modenhetshjul

Digitalt modenhetshjul

Du har tatt digitalt modenhetstesten, fått en score...men hva nå? Kanskje har du totalt sett fått en middels score, men er det noen av områdene som peker seg ut som en spesiell utfordring for din bedrift? Har du lagt en god digital strategi for bedriften, men har ikke kommet i gang med å måle effekten av tiltakene du gjør? Nå har vi laget et digitalt modenhetshjul for å hjelpe deg med hvilke konkrete ting du bør mestre innen hvert område i Digital Accelerator Framework innenfor de ulike nivåene.

Les mer

Webdagene 2016 – digital psykologi, tjenestedesign, SEO og mye mer

Webdagene 2016 – digital psykologi, tjenestedesign, SEO og mye mer

I slutten av oktober deltok vi sammen med 1000 andre på de ellevte webdagene i Oslo Spektrum - en konferanse for folk som jobber med web og digitale kanaler. Webdagene seiler opp på listen over våre favorittkonferanser og vi fikk to dager spekket med inspirasjon og tanker om digital markedsføring og digitale tjenester. 

Les mer

Gir du besøkende digitale opplevelser og hjelp gjennom hele besøkssyklusen?

Gir du besøkende digitale opplevelser og hjelp gjennom hele besøkssyklusen?

Hvordan kan vi gi besøkende best mulig digitale opplevelser og hjelp innenfor hvert steg i besøkssyklusen? Under Norwegian Digital Travel Conference 2016 presenterte Nick Hall fra Digital Tourism Think Tank en mal du kan laste ned og fylle ut ifht å få oversikt over hvordan DIN bedrift leverer i de ulike fasene. 

Les mer

Ekslusiv videoworkshop på digitalkonferansen kun for Usus-partnere

Ekslusiv videoworkshop på digitalkonferansen kun for Usus-partnere

Thomas Høyrup Christensen - Wonderful CopenhagenFilm og video er uten tvil den "nye vinen" i sosiale medier. Med enkle grep kan du lære å lage godt innhold ved bruk av film og video.  På Norwegian Digital Travel har vi satt opp en video workshop eksklusivt for deg som partner i USUS. Workshopen blir ledet av Thomas "Rockstar" Høyrup Christensen. Thomas er senior art director i Wonderful Copenhagen, og har ansvar for strategisk og kreativ innholdsproduksjon for Wonderful Copenhagens sosiale kanaler.  

Les mer

Noen Instagram-fakta

Noen Instagram-fakta

Ukens #NDTCfredagsfakta fra Norwegian Digital Travel Conference.

Les mer

Hvordan ser vi på video på Facebook

Hvordan ser vi på video på Facebook

Ukens #NDTCfredagsfakta fra Norwegian Digital Travel Conference.

Les mer

Blir 2016 året der virtual reality går fra virtual til reality?

Blir 2016 året der virtual reality går fra virtual til reality?

Ukens #NDTCfredagsfakta fra Norwegian Digital Travel Conference.

Les mer

Søk skjer på stadig nye måter

Søk skjer på stadig nye måter

Ukens #NDTCfredagsfakta fra Norwegian Digital Travel Conference.

Les mer

Hvordan deler vi reiseopplevelser digitalt?

Hvordan deler vi reiseopplevelser digitalt?

Ukens #NDTCfredagsfakta fra Norwegian Digital Travel Conference.

Les mer

Fakta om video

Fakta om video

Ukens #NDTCfredagsfakta fra Norwegian Digital Travel Conference.

Les mer

Disrupsjon oppfattes nå som normalt i bransjen

Disrupsjon oppfattes nå som normalt i bransjen

Ukens #NDTCfredagsfakta fra Norwegian Digital Travel Conference.

Les mer

Nå kan du sende live på Facebook fra mobilen

Nå kan du sende live på Facebook fra mobilen

I april 2016 ble Facebook Live tilgjengelig for alle, så nå kan du bruke mobilen til å kringkaste live video til hvem som helst i hele verden. 

Les mer

Oppfatning om trygghet på bookingsider på nett

Oppfatning om trygghet på bookingsider på nett

Ukens #NDTCfredagsfakta fra Norwegian Digital Travel Conference.

Les mer

Snapchat i Norge

Snapchat i Norge

Ukens #NDTCfredagsfakta fra Norwegian Digital Travel Conference.

Les mer

Holdninger til sponset innhold i sosiale medier

Holdninger til sponset innhold i sosiale medier

Ukens #NDTCfredagsfakta fra Norwegian Digital Travel Conference.

Les mer

Hva påvirker holdninger til beslutninger om reise?

Hva påvirker holdninger til beslutninger om reise?

Ukens #NDTCfredagsfakta fra Norwegian Digital Travel Conference.

Les mer

Google AdWords – betalt synlighet på Google

Google AdWords – betalt synlighet på Google

Google AdWords er Googles annonseverktøy der det største og viktigste produktet er betalt synlighet på søkeord i søkemotoren (til forskjell fra gratis synlighet). I tillegg tilbys også muligheter for bannerannonsering via Google Display Network og videoannonsering via YouTube. 

Les mer

INSITE – skal forske på digital fremtid for norsk reiseliv

INSITE – skal forske på digital fremtid for norsk reiseliv

Foto: NFD/Ragnhild Simenstad

Dyreparken Utvikling har fått tilslag fra BIA-programmet i Forskningsrådet på prosjektet INSITE.

Les mer

Har du målt DIN bedrifts digitale modenhet ennå?

Har du målt DIN bedrifts digitale modenhet ennå?

UsusI løpet av året har vi i samarbeid med Digital Tourism Think Tank utviklet et rammeverk for å måle en bedrifts digitale modenhet.

Les mer

Tripadvisor evalueringsark

Tripadvisor evalueringsark

Midtjysk turisme har laget en serie med evalueringsark til effektmåling på sosiale medier - deriblandt en for Tripadvisor. 

Les mer

Inbound og outbound, AFK, LOL og andre inntrykk fra konferansen «8 Minutes of Digital Marketing»

Inbound og outbound, AFK, LOL og andre inntrykk fra konferansen «8 Minutes of Digital Marketing»

8min15

Torsdag deltok jeg på konferansen 8 minutes of digital marketing i regi av INMA. Konseptet går ut på at 35 foredragsholdere får 8 tildelte minutter hver til å snakke om et eller annet innen digital markedsføring. Her er noe av det som sitter igjen etter dagen.

Les mer

Digital accelerator checklists

Moving towards digital success there are several things to consider and to make sure are in place. Take a look at the checklist within each area within the Digital Accelerator Framework and use them as a roadmap for your digital development.

Les mer

Digitalkonferansen 2015 i gang

Digitalkonferansen 2015 i gang

Konferansedeltakerne er ferdig registrert i Kilden for å være med på 2015-utgaven av Norwegian Digital Travel Conference.

Les mer

Digitalkonferansen (NDTC): – Reiselivet er næringen som ser lysest på 2016

Kristin Krohn Devold, administrerende direktør i NHO Reiseliv, er svært optimistisk på vegne av en bransje i medvind. Men hun måtte melde avbud til Norwegian Digital Travel Conference (NDTC) 2015.

Les mer

Kurs: Betalt synlighet på Facebook og Google Adwords

Kurs: Betalt synlighet på Facebook og Google Adwords

Toppbanner illustrasjon

Etter ønske fra flere Usus-medlemmer setter vi endelig opp en workshop om betalt synlighet på nett. Vi gir deg en kort innføring i hva og hvorfor, og så blir det to praktiske økter der vi gir deg tips og råd om hvordan få mest mulig ut av annonsekronene du bruker på Facebook og Google Adwords.

Les mer

Digital modenhetstest

Hvor digital er din bedrift? På hvilken måte arbeider din bedrift med digital markedsføring? Basert på 17 spørsmål beregner denne selvevalueringstesten din bedrifts digitale modenhet.

Les mer

Modenhetsnivåer

Etter å fullført den digitale modenhetstesten vil du motta en poengsum som plasserer din bedrift i en kategori. Er din bedrift en digital fersking, en digital mester, eller et sted i mellom?

Les mer

Veien videre

Bedriften din anser seg allerede som digital, så hvor går veien videre? Det vil alltid være rom for forbedring. Hvilke tiltak kan igangsettes for å ytterligere digitalisere din bedrift, og hvordan kan USUS bistå med dette?

Les mer

Likalyzer

Likalyzer

Likalyzer er en automatisk sjekk du kan ta for å analysere tilstanden på din Facebook-side. Du får en total poengsum som du kan sammenligne opp mot andre tilsvarende sider, og i tillegg får du mange gode tips til hva du gjør bra og hvor du har forbedringspotensiale. 

Les mer

Slik får du overnatting med Usus-rabatt under Digitalkonferansen

Slik får du overnatting med Usus-rabatt under Digitalkonferansen

Flere av hotellene som er medlemmer i Usus, tilbyr hyggelige priser til Usus-medlemmer som skal overnatte under Norwegian Digital Conference i Kristiansand 20. og 21. oktober.

 

NorwegianDTC

Les mer

Innføring i e-postmarkedsføring

Innføring i e-postmarkedsføring

Her finner du to presentasjoner som henholdsvis gir deg en grunnleggende innføring i e-postmarkedsføring og tips til hvordan du kan ta e-postmarkedsføring hakket videre.

Les mer

Er du en «digital starter» eller «digital champion»?

Er du en «digital starter» eller «digital champion»?

Utviklingen av en metode for å måle digital modenhet i Usus-bedriftene er i full gang og ni Usus-bedrifter tester i disse dager et selv-evalueringsskjema. Snart blir det din tur til å teste om din bedrift er en "digital starter" eller en "digital champion".

Les mer

Tall og trender om e-postmarkedsføring

Tall og trender om e-postmarkedsføring

Illustrasjonsbilde e-post - UsusE-postmarkedsføring er definert som «masseutsendelse av skreddersydde e-postmeldinger til utvalgte mottakere», og selv om mange tror at det kun er markedsføring i sosiale medier som teller i dag, så viser faktisk undersøkelser at e-post er vesentlig mer effektivt.

Les mer

Hvordan få Facebook-merket «Very responsive to messages»

Hvordan få Facebook-merket «Very responsive to messages»

Nå gir Facebook deg et merke dersom din Facebook-side er rask å svare på meldinger. Vi er utålmodige mennesker, og et slikt merke gir en fin indikasjon på i hvilken grad din bedrift er "på". 

Les mer

Henger du med på Facebook-endringer?

Henger du med på Facebook-endringer?

Det er ikke alltid like greit å henge med på alle endringene som Facebook finner på... Her samler vi en egen Facebook-logg der vi plukker ut en eller flere gode artikler om endringen som har kommet, slik at du når som helst kan gå inn i digital verktøykasse og sjekke om du har fått med deg "siste" fra Facebook. 

Les mer

MAL: Digital strategi

MAL: Digital strategi

En digital strategi bør inneholde en langsiktig tilnærming til hvordan man håndterer de ulike plattformene på en helthetlig måte - som bygger merkevaren. Vi har laget et eksempel på hvordan du kan sette opp en digital strategi for din bedrift. 

Les mer

MAL: plan for e-postmarkedsføring

MAL: plan for e-postmarkedsføring

E-postmarkedsføring er masseutsendelse av skreddersydde e-postmeldinger til utvalgte mottakere som har sagt seg villig til å motta disse. Men før din bedrift går i gang med dette er det lurt å legge en plan for utsendelsene.

Les mer

Tabell for søkemotoroptimalisering (SEO)

Tabell for søkemotoroptimalisering (SEO)

Oppdatert juni 2015: Search Engine Land er en nettside som har mye nyttig stoff om søkemotoroptimalisering, og her finner du blant annet denne omfattende, men oversiktlige illstrasjonen av hva som er viktig for synlighet på nett. Den forklarer hva som påvirker postivit og negativt på selve nettsiden, og hva som påvirker postivit og negativt utenfor nettsiden.

Les mer

Hvordan skru av eller på reklame på egne YouTube videoer

Hvordan skru av eller på reklame på egne YouTube videoer

Om du vil hente ut youtube-filmer på din bedrifts nettside, ønsker du kanskje ikke forstyrrende reklame før avspilling av filmen... Du har dessverre ikke kontroll over reklame på youtube-filmer som ANDRE har lastet opp. Er det imidlertid dine EGNE filmer du vil vise på nettsiden din, så kan du velge dette i innstillinger for kanalen din.

Les mer

Instagram 2015 study

Instagram 2015 study

Visste du at 70 % av Instagrammere har søkt etter en merkevare på Instagram, og at 41% følger eller kan tenke seg å følge en merkevare for å få spesielle tilbud?

Les mer

Google analytics-kurs i Lyngdal

Google analytics-kurs i Lyngdal

Innsikt i trafikken på nettsiden din gir verdifull kunnskap om kundene dine og hvilke markedstiltak som virker/ikke virker. 28. april arrangerer vi derfor en hel dag med tema digital analyse og Google Analytics kurs basic. 

Les mer

Prosjekt digital modenhet er i gang

Prosjekt digital modenhet er i gang

I februar sparket vi i gang VRI-prosjektet "Digital Accelerator Framework", et prosjekt der vi ser på digital modenhet blant bedriftene i Arena Usus, hvordan vi kan benchmarke bedriftene og hva vi kan gjøre for å hjelpe bedriftene til å akselerere  sin digitale utvikling. Prosjektet vil pågå fram til oktober og her er i grove trekk fremdriftsplanen. 

Les mer

Hvordan ekskludere spamtrafikk fra google analytics-rapportene dine?

Hvordan ekskludere spamtrafikk fra google analytics-rapportene dine?


Har du rare oppføringer i Google Analytics-rapportene dine som angivelig gir deg trafikk til nettsidene dine? Noen av de mest kjente er semalt.com, buttons-for-website.com, zpin.it. Det er spam og kludrer til tallene dine i analytics, men det er enkelt å få de bort fra rapportene. Digital verktøykasse gir deg bruksanvisningen. 

Les mer

Google My Business

Google My Business

Ved å opprette en side på Google My business kan du ta kontroll over hvordan du fremstår i googles søk, kart og google+. 

Les mer

Blåboka – NRKs sosiale medier-strategi

Blåboka – NRKs sosiale medier-strategi

NRK har nettopp laget sin egen håndbok for sosiale medier. Den inneholder NRKs sosiale medier-strategi, hvilke kriterier de måler suksess etter, interne retningslinjer og en del tips og triks til god bruk av ulike sosiale medier. Om ikke alt er relevant for bedriftene i Arena Usus, så er det en hel del å lære her.

Les mer

Hun skal måle din digitale modenhet

Hun skal måle din digitale modenhet

15144710557_3ac02241d9_z

Nå skal Arena Usus kartlegge hvor medlemsbedriftene befinner seg i det digitale landskapet.

Les mer

Digitale leveregler på Heimat – få tips til din digitale strategi

Digitale leveregler på Heimat – få tips til din digitale strategi

Vi har tatt en prat med Tone Dreyer Isaksen på Heimat om hvilke erfaringer de gjorde seg i prosessen med å jobbe fram en ny strategi og hvordan de jobber med den nå i det daglige. 

Les mer

Facebook evalueringsark

Facebook evalueringsark

Mange bedrifter er på Facebook uten å ha en tydelig målsetning og målgruppe med det, og måling av om man lykkes eller ei blir derfor vanskelig. Midtjysk turisme har laget en serie med evalueringsark til effektmåling på sosiale medier - deriblandt en for Facebook. Denne tvinger deg også til å bli mer bevisst på hvorfor du er på Facebook. 

Les mer

Her er fremtiden for Usus

Her er fremtiden for Usus

IMG_4804

Dette er topp tre-trendene for reiselivet i 2025, slik de ble stemt fram av deltakerne på trendsamlingen til Arena Usus 1. desember 2014.

Les mer

Nye nettsider del 2: Valg av leverandør

Nye nettsider del 2: Valg av leverandør

Web-byrå, IT-firma, reklamebyrå, UX-byrå, fullservicebyrå, nabogutten hjemme... Kjært barn har mange navn, og det er mange typer leverandører å velge mellom når man skal anskaffe nye nettsider. Vi forsøker oss på å forklare forskjellen på ulike typer leverandører og gir deg noen tips til ting du bør spørre potensielle leverandører om. 

Les mer

Nye nettsider del 1: Definer dine behov

Nye nettsider del 1: Definer dine behov

Det første man bør gjøre når man tenker på å anskaffe nye nettsider til bedriften er å gjøre en analyse av hva som fungerer og ikke fungerer på dagens nettside. Dette bør sees på opp i mot konkrete målsetninger og målgrupper man har definert for nettsidene. Vi gir deg her en rekke spørsmål som kan være greit å jobbe seg gjennom før man tar kontakt med potensielle leverandører av nettsider. 

Les mer

Hvordan få kontroll over innhold på dine nettsider

Hvordan få kontroll over innhold på dine nettsider

Alltid når man skal i gang med å fornye sine nettsider, kommer spørsmålene om vi har bra nok INNHOLD. Er det noe som må slettes, skrives om og/eller skrives helt på nytt? Her får du noen tips til hvordan du kan "angripe" innholdet ditt når du skal fornye nettsidene eller når som helst ellers.

Les mer

Presentasjoner fra Norwegian Digital Travel Conference 2014

Presentasjoner fra Norwegian Digital Travel Conference 2014

Norwegian Digital Travel Conference ble arrangert for andre gang i Kristiansand 21.-22.oktober 2014. 2 dager med topp internasjonale og nasjonale foredragsholdere, samt workshops og verdensnyheten walkshops, er over for denne gang. Her finner du presentasjonene fra konferansen.

Les mer

Air New Zealands Hobbit sikkerhetsvideo

Air New Zealands Hobbit sikkerhetsvideo

Air New Zealand lanserte denne sikkerhetsvideoen i slutten av oktober 2014. Påkostet produksjon, men likevel til inspirasjon for hvordan de understreker merkevaren som det offisielle flyselskapet til Tolkiens "Middle Earth". Over 12 millioner visninger på under 1 mnd.

Les mer

– Digitalkonferansen særlig viktig for NHO

– Digitalkonferansen særlig viktig for NHO

IMG_3729

En blid adm. dir. i NHO Reiseliv kastet glans over Digitalkonferansen, og roste både konferansen og Arena Usus.

Les mer

Tre på Digitalkonferansen 2014

Tre på Digitalkonferansen 2014

Hvorfor var du på Digitalkonferansen 2014 i Kristiansand, og hva fikk du mest ut av? Vi har utfordret tre deltakere til å svare.

Les mer

De fikk oppleve verdens første digitale WALKshop

De fikk oppleve verdens første digitale WALKshop

IMG_3842DIGITALKONFERANSEN 2014: Disse heldige deltakerne fikk oppleve verdens første digitale walkshop i reiselivet.

Les mer

TripAdvisor: 90 bidrag hvert minutt

TripAdvisor: 90 bidrag hvert minutt

IMG_3596

Er du fremdeles i tvil om hvor mye TripAdvisor, verdens største nettsted for reiselivet, betyr for bransjen? Ikke etter Digitalkonferansen.

Les mer

Nøkkelen til Instagram: – Keep it short and sweet

Nøkkelen til Instagram: – Keep it short and sweet

Det er det klare rådet fra Christianne Wahl fra Facebook i foredrag på Digitalkonferansen 2014 om Instagram. "Become an Instagram Champion" heter foredraget hennes, der hun blant annet deler sju tips til godt innhold på Instagram.

Les mer

WestJet Christmas Miracle: real-time giving

WestJet Christmas Miracle: real-time giving

Ved hjelp av 175 frivillige fra det amerikanske flyseselskapet WestJet, tre flyplasser og julenissen i egen person, fikk selskapet magiske ting til å skje for mer enn 250 reisende på to flighter til/fra Calgary. Kampanjen ble vist før jul i fjor, og er pt oppe i 36 millioner visninger på YouTube...

Les mer

Instagram Menu – Comodo NYC

Instagram Menu – Comodo NYC

Restauranten Comodo fra New York City bruker Instagram på en kreativ måte ved å introdusere #comodomenu for å få gjestene til å dele bilder av maten på menyen. På den måten kan andre gjester få hjelp til å bestemme seg for hva de vil bestille...

Les mer

Denmark’s most shareable places

Denmark’s most shareable places

VisitDenmark har identifisert de mest delte stedene i Danmark og utplassert fysiske skilt med hvilke # de kan bruke når de tar bilde på disse stedene. Dette har gjort det lett for besøkende å dele bilder fra danske destinasjoner i sosiale medier. 

Les mer

Sosiale medier: – Vi er for strategiske – vi glemmer ektheten

Sosiale medier: – Vi er for strategiske – vi glemmer ektheten

- Folk vil ha det ekte. Så banalt er det. Det er det de fleste bedriftene bommer på, er budskapet fra kommunikasjonsrådgiver Cecilie Thunem-Saanum til deltakerne på Usus-konferansen høsten 2014.

Les mer

Kilder til info om e-postmarkedsføring

Kilder til info om e-postmarkedsføring

Trenger du vite mer om e-postmarkedsføring? Her har vi samlet noen gode kilder til informasjon slik at du kan komme i gang med eller lage bedre e-poster til dine gjester eller potensielle gjester. 

Les mer

Høstkonferansen: Lær å lage proffe nyhetsbrev, enkelt og morsomt

Høstkonferansen: Lær å lage proffe nyhetsbrev, enkelt og morsomt

MailChimpHer har du en av workshopene med størst direkte nytteverdi på hele Høstkonferansen.

Les mer

Høstkonferansen: Slik får du suksess med innholdsmarkedsføring

Høstkonferansen: Slik får du suksess med innholdsmarkedsføring

medialounge-jorunn-henriette

Disse damene skal lære deg smart produksjon av nettinnhold som interesserer kundene dine.

Les mer

Høstkonferansen: Du MÅ ha innsikt i trafikken på din egen nettside

Høstkonferansen: Du MÅ ha innsikt i trafikken på din egen nettside

Usus hjelper deg til kontroll - med opplæring i Google Analytics. Kurs i Google analytics - Arena UsusVet du hva som er helt avgjørende for å lykkes med digital markedsføring i dag? Jo, å kjenne aktivitetsmønsteret til kundene dine på nett.

Les mer

Hvordan får du tid til alt? Du får svar på høstkonferansen

Hvordan får du tid til alt? Du får svar på høstkonferansen

204684_423122421084304_252193726_o

Ingen tvil om at du skal ta deg tid til å være med på høstkonferansen til Arena Usus. Denne damen skal lære deg bedre tidsstyring.

Les mer

Trenger du nye nettsider eller har nylig kjøpt?

Trenger du nye nettsider eller har nylig kjøpt?

Når reiselivsbedriftene skal bestille nye nettsider, oppleves ofte at det er et kunnskapsgap mellom reiselivsbedriftene og leverandørene, noe som kan resultere i feil løsninger og/eller misfornøyde kunder og leverandører. Vi arrangerer workshop med Digin (IT-klyngen på Sørlandet) torsdag 21.august, og trenger noen flere Usus-deltakere! 

Les mer

Cebu Pacifics regn QR-kode booster bookinger

Cebu Pacifics regn QR-kode booster bookinger

Kreativ bruk av QR-kode med vannavstøtende spray på asfalten. Økte online bookinger med 37%. 

Les mer

Denne må du like!

Denne må du like!

Digital dump

Årets digitale reiselivskonferanse har fått egen Facebok-side. Liker du den, får du siste nytt fortløpende.

Les mer

How to: Google Analytics Academy

Google har laget en serie med opplæringsvideoer knyttet til Google Analytics. Videoene i denne listen er en del av kurset "Digital analytics fundamentals" i Analytics Academy. Her kan du se gjennom hele kurset, eller velge deg ut emner du trenger vite mer om. 

Les mer

Usus-bedrift er norgesmester på Facebook

Usus-bedrift er norgesmester på Facebook

kragerø resort smal skjermdump face

Slik er Usus-bedriften Kragerø Resort blitt Norges mest likte hotell.

Les mer

Tabell for søkemotoroptimalisering (SEO)

Tabell for søkemotoroptimalisering (SEO)

Search Engine Land er en nettside som har mye nyttig stoff om søkemotoroptimalisering, og her finner du blant annet denne omfattende, men oversiktlige illstrasjonen av hva som er viktig for synlighet på nett. Den forklarer hva som påvirker postivit og negativt på selve nettsiden, og hva som påvirker postivit og negativt utenfor nettsiden.

Les mer

Gyllen sjanse: Forsatt ledige plasser på kurs i Google Analytics

Gyllen sjanse: Forsatt ledige plasser på kurs i Google Analytics

Kurs i Google analytics - Arena UsusVil du få et forsprang på andre bedrifter? Det er fortsatt ledige plasser på Usus-kurset i Google Analytics i Kristiansand torsdag 22. mai.

Les mer

Duolingo – få språkstudenter til å oversette nettsidene dine

Duolingo – få språkstudenter til å oversette nettsidene dine

Sliter du med å få oversatt nettsiden din til andre språk enn engelsk? Kanskje kan Duolingo være løsningen? 12,5 million aktive brukere lærer nå språk med Duolingo helt gratis, uten annonser og skjulte kostnader. Dette er mulig fordi de genererer verdier ved å oversette ekte dokumenter mens de lærer. 

Les mer

Det beste fra The Next Web 2014

Det beste fra The Next Web 2014

Amsterdam april 2014. Internasjonal webkonferanse med tema "Power to the people". 2650 deltakere. Over 50 foredragsholdere. 99 startups (bedrifter/produkter i startfasen). 8000 flasker Heineken... Og vi. 

Les mer

Hvordan endre navn på en Facebook-side

Hvordan endre navn på en Facebook-side

Facebook har som regel at du ikke selv kan endre navn på din Facebook-side etter at du har passert 200 tilhengere. Det finnes imidlertid muligheter for å endre navn, men du må sende en melding til Facebook. Vi viser deg hvordan.

Les mer

Hvordan Bjellandstrand Gård økte synligheten på nett

Hvordan Bjellandstrand Gård økte synligheten på nett

Det er utrolig inspirerende når vi ser konkrete resultater av rådene Arena Usus gir til bedriftene! Etter at Bjellandstrand Gård i Arendal deltok på digital workshop på siste Usus-samling i Kristiansand og fikk oversendt en statusrapport over tilstanden på nettsider og sosiale medier, ble det klart at de hadde utfordringer spesielt i forhold til synlighet på nett.

Les mer

Google analytics-kurs

Google analytics-kurs

Innsikt i trafikken på nettsiden din gir verdifull kunnskap om kundene dine og hvilke markedstiltak som virker/ikke virker, så i mai arrangerer vi heldagskurs i Google Analytics basic! 

Les mer

Digital verktøykasse er nå åpen!

Digital verktøykasse er nå åpen!

Vi hadde en stille lansering av den digitale verktøykassen i forbindelse med medlemskonferansen i januar, og har fylt på en del innhold siden da og mer kommer fortløpende. Vi har valgt å legge denne delen passordbeskyttet, så første gangen du går inn vil du bli bedt om å registrere deg (velg et brukernavn og passord som du husker lett). Når du gjør det får du umiddelbar tilgang til alle passordbeskyttede sider på arenausus.no .

Les mer

Usus vekker oppsikt i utlandet også

Usus vekker oppsikt i utlandet også

Kirsti gjenkjøp

Arena Usus er invitert til både Aserbajdsjan og Finland for å spre kunnskap om den vellykkede næringsklynga for reiselivet.

Les mer

Hvordan komme i gang med Instagram for din bedrift

Hvordan komme i gang med Instagram for din bedrift

 

Instagram er en gratis foto-delingstjeneste og sosialt nettverk som ble lansert i oktober 2010. Tjenesten gjør det mulig for brukere å ta et bilde, legge til enkle effekter, og deretter dele det med andre Instagram-brukere som er koblet til på det sosiale nettverket. Tjenesten har i dag 150 millioner registrerte brukere.

Les mer

Sjekk om medieomtalen av din bedrift er på lista

Sjekk om medieomtalen av din bedrift er på lista

ChR08Nå finner du en oversikt over medieomtale av Usus-bedrifter og Usus-prosjektet på våre nettsider. Men vi trenger hjelp av deg for å få oversikten.

Les mer

Først i Norge med direktesendt lemur-tv

Usus-bedriften Den lille dyrehage i Gjerstad har inngått et unikt samarbeid med to lokalaviser: Direktesendt lemur-tv hele døgnet!

Les mer

Kineserne bruker mest per dag på Norges-ferie

13382261915_2531b44ac1_z

Nytt og godt argument for Chinavia-prosjektet: Kineserne bruker mest av alle på norgesferie.

Les mer

Hvordan komme i gang med Google Analytics

Hvordan komme i gang med Google Analytics

Google Analytics er det mest brukte statistikkverktøyet for å måle trafikk på nettsider. Ved å sette opp Google Analytics kan du få viktig informasjon om antall besøkende på nettsiden din, hvor de kommer fra både geografisk og om de kommer via søk eller via en lenke, hvor lang tid de bruker på nettstedet ditt, hvor mange og hvilke sider de besøker, om de besøker siden din fra en pc eller fra mobil og mye mer. 

Les mer

Digital synlighet: kort om nøkkelord og metatekster

Digital synlighet: kort om nøkkelord og metatekster

Synlighet på søkemotorene handler i stor grad om å bruke ord som brukerne faktisk benytter i søk, og å bruke de på riktig måte. På Arena Usus' medlemskonferanse i januar 2014, holdt undertegnede og Linda Løvfall en praktisk workshop i "digital basic". Ett av temaene vi dekket var hvordan bli synlig på nett ved hjelp av gode søkeord og metatekster.

Les mer

– Lettest å få til de kule greiene

GrimmertEspen Grimmert delte på Usus-konferansen sine praktiske tips og triks til økt salg via sosiale medier og søk.

Les mer

Mentometer-start på morgenen

TepferCamilla Tepfer startet morgenforedraget på Usus-konferansen friskt med meningsmåling per mentometer-knapper.

Les mer

Kino Sør vil starte Kinobonus

Kino Sørs spennende crm-prosjekt heter Kinobonus.

Les mer

Kineserne kommer – en og en

Kineserne kommer – en og en

13382261915_2531b44ac1_z

Nå reiser flere og flere kinesere individuelt, og ikke bare i store grupper.

Les mer

Hadde 120 millioner seere i Kina

Et kinesisk tv-program med innslag fra Mineralparken på Evje hadde 120 millioner seere.

Les mer

Nøgne Ø selges i 30 land

Nøgne Øs satsing internasjonalt var ikke bare planlagt, avslører Tom Young fra Grimstad-bryggeriet.

Les mer

Hva er internasjonalisering?

Kirsti internasjonalUSUS-KONFERANSEN: Internasjonalisering er blant de viktige temaene i Arena-programmet. Men hva gjemmer seg bak dette ordet? Hvordan og for hvem, spør Usus' prosjektleder og forsker Kirsti Mathiesen Hjemdahl.

Les mer

Ser du deg selv i denne våkne forsamlingen?

IMG_2057De gode folka i Usus-bedriftene er våkne og opplagte til et godt foredrag på Usus-konferansen på formiddagen. Ser du deg selv i denne strålende forsamlingen på Scandic Bystranda?

Les mer

– Jeg er nok en av hans aller største fans

Det var den gode attesten fra Usus-styreleder Reidar Fuglestad før Sten Magnus, anerkjent motivator og foredragsholder, entret scenen på Usus-konferansen på Scandi Bystranda tirsdag formiddag.

Les mer

Del 1: Hvordan komme i gang med Google+

Del 1: Hvordan komme i gang med Google+

Vi har samlet noen korte videoer om hvordan du kommer i gang med Google+. Google+ kan brukes til mye, både privat og for din bedrift. Del informasjon med alle eller utvalgte sirkler av mennesker, inviter til hangouts og mye mer. For å forstå hvordan du kan bruke kanalen til å markedsføre din bedrift anbefaler vi deg å bruke det som en vanlig bruker først.

Les mer

En innføring i søkemotoroptimalisering

En innføring i søkemotoroptimalisering

Trond Lyngbø i Metronet har laget en kort innføring i søkemotoroptimalisering. Hvorfor er det viktig og hvordan forstå brukernes intensjoner når de søker etter innhold på nett.

Les mer

Besøk vs unike brukere i Google Analytics

Besøk vs unike brukere i Google Analytics

Synlighet AS er et av landets ledende rådgivningsselskaper når det gjelder effektiv markedsføring på internett. De har laget noen enkle videoer som forklarer kompliserte begreper i Google Analytics, og i denne videoen forklarer de ved hjelp av en cookies og seigmenn hvorfor unike brukere er et meningsløst begrep.

Les mer

Hvordan forstå bounce rate i Google Analytics

Hvordan forstå bounce rate i Google Analytics

Synlighet AS er et av landets ledende rådgivningsselskaper når det gjelder effektiv markedsføring på internett. De har laget noen enkle videoer som forklarer kompliserte begreper i Google Analytics, og i denne videoen forklarer de ved hjelp av en tennisball, seigmenn og cookies hva "Bounce rate" er.

Les mer

Rediger informasjon om din bedrift på Wikipedia

Rediger informasjon om din bedrift på Wikipedia


Wikipedia
er en internasjonal internettbasert encyklopedi som utgis av den ideelle organisasjonen Wikimedia Foundation, med hovedsete i Florida, USA. Den er en wiki, hvilket betyr at alle kan redigere innholdet. Ifølge Alexa er Wikipedia en av verdens 10 mest besøkte nettsider, og det finnes over 30 millioner artikler på 287 språk (per august 2013).

Les mer

– La 16-åringer teste nettsida!

IMG_8593IMG_8586

Lindsay Herbert, digital-strateg, råder til å la tenåringer teste funksjonaliteten på en ny nettside.

Les mer

Tre meninger om digitalkonferansen, del 2

Hva mener deltakerne fra Usus-bedriftene om Norges første digitale reiselivskonferanse, godt inn i dag 2?

Les mer

– Blir to minutter lenger med tilpasset design

tine onsdag1tine onsdag3- Brukeren blir hos deg opptil to minutter lenger hvis du har tilpasset design til mobil, opplyser Tine Thygesen i Everplaces.

Onsdag 23. oktober holdt hun en av workshopene på Norwegian Digital Travel Conference, Norges første digitale reiselivskonferanse, arrangert i Kristiansand. Workshopene ble holdt på Clarion Ernst.

Thygesens tema var mobil strategi for bedrifter. Som deltakerne har fått innprentet i løpet av konferansen, er det mobilen som gjelder i kommunikasjonen med gjester og potensielle gjester i dag.

Tine Thygesen poengterte hvor viktig det er å ha et såkalt responsivt design når nettsiden din skal brukes på telefon. Innholdet slik det framstår for brukeren må være tilpasset telefonens begrensede størrelse.

- En standard webside vil bli rotete på telefonen. Du må mobil-optimalisere for å holde på brukerne. Det er veldig synd å miste dem fordi du ikke har tilpasset design, advarte Thygesen.

Og så opplyste hun altså at undersøkelser viser at brukere holder seg på sida på mobilen to minutter lenger med tilpasset design. Og to minutter er mye tid i en slik sammenheng.

Thygesen ga også gode råd om hvordan bedriftene kan lage egne apper som funker. Under ounktet produktdesign la hun stor vekt på å skrelle vekk alt det som ikke trengs, og gjøre det enkelt.

- For mange valg er ikke bra, konstaterte Everplaces-representanten.

Hun oppfordret derimot klart til å legge inn deling på sosiale medier på appen. Såkalt brukerstyrt innhold, for eksempel gjennom Instagram, gir ifølge Thygesen både billig og effektiv kontakt med kundene og brukerne av appen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Les mer

– Til topps med Google+

IMG_8464Siri Børsum fra Google mener økt synlighet på nettet er den viktigste grunnen til at reiselivet må bruke Google+.

- Det er 500 millioner brukere på Google+ pluss i dag. Det er en veldig viktig arena for reiselivet å være synlig på, fortalte Siri Børsum fra Google til konferansedeltakerne på Norges første digitale reiselivskonferanse i Kilden tirsdag.

Hun fortalte blant annet om muligheter til økt synlighet på nett ved riktig bruk av det "nye" sosiale mediet Google+.

Like før hadde Facebook fortalt om sine fordeler og nyskapinger. Børsum følte behov for å understreke forskjellene på de to sosiale mediene, slik hun ser det:

- Vi er ikke som Face. Vi leverer relevant informasjon til relevante mennesker til relevant tid, fremholdt hun.

Hun pekte blant annet på muligheten Google+ har til å integrere informasjon i Google Maps. Det kan blant annet brukes til å se om Google+-brukere har besøkt restauranter i ulike byer, og hva de mener om dem.

Børsum poengterte også bruk av grupper for folk som har samme interesser som deg.

- Det er plassen å snakke med mennesker som allerede har vist interesse for hotellet ditt, rådet hun.

Hun viste også til mulighetene ved analyse av informasjon i Google+:

- Du kan se hvem som delte postene, se hvilken innflytelse de har og hvor mange kontakter de har. Hvordan sprer informasjonen om din bedrift seg på nettet, og hvem er de viktige personene som gjør det?

 

 

 

Les mer

Delte nye muligheter med Face

IMG_8438Tim Nilo kom fra Facebook for å fortelle om nye muligheter reiselivet har med nye  tjenester i det populære sosiale mediet.

Les mer

– Ekstrem åpenhet største utfordring og mulighet

IMG_8422

Ekstrem åpenhet og enorm informasjonsmengde. Det er de største utfordringene og ditto mulighetene i dagens digitale reiseliv, ifølge Nick Hall.

Les mer

Konmer Obama til Norges første digitale reislivskonferanse?

IMG_8401Dette kortet ligger klart til åpningen av Norges første digitale reiselivskonferanse nå straks, i Kilden i Kristiansand.

Les mer

– Google+ er et veldig viktig sted for norsk reiseliv

siri børsumSiri Børsum i Google er Norges fremste talskvinne for Google+. På digitalkonferansen skal hun fortelle om fortreffeligheten til et «nytt» sosialt medium.

Les mer

Her får du digital førstehjelp

Her får du digital førstehjelp

I god hakkespettånd fra Hovden-konferansen: Her får du  førstehjelp til å operere i det digitale landskapet.

Les mer

– Feed the beast!

IMG_6670Digitalguru Petur Petursson mente heldigvis ikke gjesten da han kommanderte fôring av beistet.

Les mer

Dronningen av TripAdvisor til Kristiansand

helena eganHelena Egan (bildet), "dronningen" av verdens største reisenettsted, TripAdvisor, kommer til Norges første digitale reiselivskonferanse i Kristiansand.

Les mer

Usus skal bli proff på gjestehåndtering

 

IMG_5266

Egil Bjørnsen (47) leder forsknings- og utviklingsprosjektet som skal gjøre Usus-bedriftene til proffer i å håndtere gjester. 

Les mer

Facebook og Google til Sørlandet

Facebook og Google til Sørlandet

 

usus_logo_finalNorges første digitale reiselivskonferanse arrangeres i Kristiansand i oktober. Nettgigantene Google, Facebook og TripAdvisor kommer for å gjøre reiselivsbransjen enda bedre på digital kommunikasjon.

Bransjenettverket Arena Usus er med som initiativtaker, og medlemsbedriftene er viktige deltakere på konferansen.

- Noe lignende har aldri vært arrangert i Norge før, konstaterer daglig leder Heidi Sørvig i reiselivsselskapet Visit Sørlandet.

Visit Sørlandet og Sørlandets bransjenettverk Arena Usus er initiativtakerne til Norwegian Digital Travel Conference, som arrangeres i teater- og konserthuset Kilden i Kristiansand 22. og 23. oktober 2013. Les mer om Norwegian Travel Conference og meld på din bedrift her.

Barcelona, Dubai og Kristiansand

I høst kommer altså representanter fra reiselivsbedrifter over hele Norge strømmende til Kristiansand, for å oppleve to dager med blant annet foredrag av topp internasjonal klasse. De viktigste digitale medspillerne for reiselivet skal oppdatere reiselivsaktørene på trender og nyheter. Både Google, Facebook og verdens største reisenettsted TripAdvisor kommer til Sørlandet. Konferansen har fått de beste til å snakke om det som gjelder nå for å lykkes i det digitale reiselivslandskapet, med publikumskontakt og effektiv markedsføring.

- I Visit Sørlandet er vi langt framme når det gjelder digital kommunikasjon i dag. Det er derfor vi har tatt initiativet til denne prestisjekonferansen og fått de store aktørene til å komme hit. Men vi skal bli enda bedre på det som kreves for å være der turistene er - på nett og i sosiale medier, sier Heidi Sørvig.

Den digitale reiselivskonferansen arrangeres i samarbeid med Visit Norway og Digital Tourism Think Tank. Sistnevnte er et av de ledende kunnskapsmiljøene i verden innenfor digitale trender og innovasjon i reiselivet. Tilsvarende konferanser arrangeres også i Dubai og Barcelona i år, så Kristiansand er i godt selskap.

Viktig også for lokalt reiseliv

Konferansen er viktig for blant andre bedriftene som er medlemmer av Arena Usus. Usus er Sørlandets spesielle og viktige bransjenettverk for bedrifter innen reiselivs-, opplevelses- og kulturnæringen i landsdelen. Nettverket jobber spesielt med såkalt gjenkjøp, altså å gjøre en så god jobb at de får turistene til å komme til Sørlandet igjen og igjen. Nett og sosiale medier er svært viktig i dette arbeidet.

Nettsiden til den digitale reiselivskonferansen er www.digitaltravel.no

Les mer om Norwegian Travel Conference og meld på din bedrift her.

Les mer

Seminar med Trip Advisor og CRM 9. – 10.april

Seminar med Trip Advisor og CRM 9. – 10.april

tripa9.april har Arena Usus invitert Trip Advisor til Sørlandet! Usus-klyngen møtes på Rosfjord under konferansen "Sjømat på Sørlandet". På konferansens første dag blir det både Trip Advisor og inspirasjon og  erfaringer delt av Mikael Ahlerup, adm. dir. i Astrid Lindgrens Verden.

Les mer

Kurs i WordPress 19.juni

Kurs i WordPress 19.juni

19.juni arrangerer vi gratis kurs i WordPress for bedrifter i Arena Usus.

Les mer

‎»The DMO closest to a level five we are familiar with is Visit Sørlandet in Southern Norway»

‎»The DMO closest to a level five we are familiar with is Visit Sørlandet in Southern Norway»

‎"The DMO closest to a level five we are familiar with is Visit Sørlandet in Southern Norway". William Bakker, Chief Strategist i Think! Social Media, fremhever Visit Sørlandet og Arena Usus i sin siste blogpost.

Les mer

Nytt år = «ansiktsløftning» for usus.no

Vi holder i disse dager på med en "ansiktsløfting" på usus.no. Som en del av alle gode nyttårsforsetter vil også dette nettstedet ha ambisjoner om noen forbedringer både når det gjelder layout og innholdsstruktur.

Les mer

Legg igjen en kommentar

Adresse

v/USUS AS
Ny adresse fra 18.sept-17!
Vestre strandgate 26
(5.etg),
4611 Kristiansand
Org nr: 993 995 282

Kontaktpersoner

Følg oss på Facebook

Sertifisering

Bronze Label of the European Cluster Excellence Initiative