• nb

Visit Sørlandet sommerkampanje 2018

Slik får du en super ferie på Sørlandet

Visit Sørlandet sommerkampanje 2018 skal få enda flere nordmenn til å feriere på Sørlandet. Gjennom inspirerende innhold skal vi skape reiselyst og kjennskap til vår landsdel. Her er oversikten over tiltakene vi har gjort for våre markedspartnere før sommer 2018.  

I år har vi hatt en stor kampanje gjennom VG Partnerstudio

I år har vi hatt en stor kampanje gjennom VG Partnerstudio

VG Partnerstudio

Visit Sørlandets sommerkampanje på VG Partnerstudio ble vist på fremsiden av VG i perioden 23.-29. mai. På en uke hadde inngangen til annonsen blitt sett 3 919 858 ganger.

Annonsen hadde totalt 19 288 klikk.

Noen nøkkeltall:

Artiklene hadde totalt 21 794 sidevisninger, antall ganger artikkelen er klikket på og lest.

Gjennomsnittlig lesetid på artikkelen var 54 sekunder.

Artikkelen ligger fortsatt tilgjengelig på vg.no og kan søkes opp på linkene her.

Dyreparkavisen, et inspirasjonsmagasin for hele familien

Dyreparkavisen, et inspirasjonsmagasin for hele familien.

Dyreparkavisen

Dyreparkavisen er et printmagasin som utgis en gang i året, med et opplag på ca 500 000 eksemplarer. Målgruppen for Dyreparkavisen er familier med barn. Magasinet er et lekent og barnevennlig magasin på totalt 32 sider. Avisen er full av inspirasjon til å besøke Dyreparken i 2018.

Magasinet kommer i posten til husstander i Sør-Norge. Det blir også sendt ut til reiselivsnæringen på Sørlandet og til Dyreparkens gjester. Magasinet utgis av Dyreparken uka etter påske.

I år har Visit Sørlandet valgt å annonsere på fire sider. Vi står for utforming og layout på våre egne annonser.

Dyreparkens tilreisende gjester oppholder seg i regionen i gjennomsnitt 3-5 dager og gjestene etterspør overnatting, opplevelser og handel. Derfor er dette magasinet svært viktig for våre bedrifter.

Her kan du se annonsen vår i Dyreparkavisen 2018

Her kan du lese Dyreparkavisen.

 Se & Hør Påskeekstra

Sommerkampanje 2018 Se&Hør

Utgitt: 27. mars 2018.

Opplag: Ca 108.000 ex.

Distribusjon: butikker i hele Norge

Vi tipser om gode ferieopplevelser her fra Lindesnes havhotell

Vi tipser om gode ferieopplevelser, her fra Lindesnes havhotell.

Norsk ukeblad (Norgesferie)

Sommerkampanje Norsk Ukeblad

Opplag: 57 000

Distribusjon: Butikker og kiosker i hele Norge, fordelt på salg uke 12 – 19.

I tillegg blir det sampakket med Norsk Ukeblad i uke 26

Båtmagasinet Norske Gjestehavner

Annonse i båtmagasin, for folk som ferierer i båt. Tanken med dette er å få båtgjester til å komme ut av båtene og opp på land.

Opplag: 16 000

Distribusjon: butikker i hele Norge

Sosiale medier

I tillegg til nevnte annonser, publiserer vi daglig innhold på våre Facebook-kanaler gjennom:

  • Visit Sørlandet
  • Barnas Sørland
  • Visit Kristiansand
  • Barnas by Kristiansand
  • Camping på Sørlandet
  • Gjestehavner på Sørlandet

I år har vi også hatt en god del annonser i kanvas-annonseoppsett. Deling av videoer (egenproduserte) har også vært en godt trafikkdriver til våre nettsider og Facebook.

Instagram

Det publiseres daglig bilder på Instagram og vi ser en økende interesse og engasjement for Instagram stories.

  • Visit Sørlandet
  • SpisSørlandet
  • Visit Kristiansand

Nettsider med god økning i 2018

Nettsidene våre er godt besøkt og vi produserer jevnlig nytt innhold slik at sidene stadig blir aktuelle. Vi leverer innhold til følgende nettsider:

  • Visit Sørlandet
  • Visit Kristiansand
  • Risør
  • Arendal
  • Kvinesdal
  • Lyngdal
  • Farsund
  • Flekkefjord
Webstatistikk www.visitsorlandet.com 1. januar - 12. juni 2018.
Til nå i 2018 har Sørlandet nettsidene en 32% økning på sidevisninger.
Det har tilsammen vært 1 114 790 sidevisninger (451 581 økter med 696 736 unike sidevisninger og ca. 2,4 sider per økt).
Til nå i år har besøkende gitt 50 199 klikk videre til bedriftene (konverteringer: klikk på epost, webadresse eller telefon nr.) Det er gitt 95 594 klikk ut fra nettsidene tilsammen. Med tanke på at det meste av trafikken til våre nettsider er i juli, er dette svært gode tall. Og dette kan være en god indikator på fysiske besøk denne sommeren.

Visit Sørlandet sommerkampanje 2018 skal få enda flere nordmenn til å feriere på Sørlandet.

God sommer og lykke til med herlige sommergjester som vil oppleve Sørlandet.

Tagger:, , ,

Spor fra din side.

Legg igjen en kommentar

Adresse

v/USUS AS
Ny adresse fra 18.sept-17!
Vestre strandgate 26
(5.etg),
4611 Kristiansand
Org nr: 993 995 282

Kontaktpersoner

Følg oss på Facebook

Sertifisering

Bronze Label of the European Cluster Excellence Initiative