Bred internasjonal erfaring
Som markeds- og mediaspesialist har hun hatt ansvar for å implementere Visit Norways overordnede strategi i det danske marked og styrke Visit Norways/Norges brand gjennom strategisk markedskommunikasjon, profileringskampanjer, PR & kommunikasjonsoppgaver, event og messedeltakelse, B2B aktiviteter og har vært en rådgiver og sparringspartner for norsk reiselivsnæring som har ønsket å satse i det danske marked.
Fra 2014-18 var hun internasjonal prosjektleder for Visit Norways internasjonale PR og pressearbeid på tvers av 10 markeder i tett samarbeide med norsk reiselivsnæring.
Hun har 10 års erfaring fra incoming bransjen som Operations Manager og avdelingsleder i Tumlare Corporation med turproduksjon for internasjonale markeder, salg og utvikling av nye produkter og programmer.
Hvem er Mona og hva tenker hun om potensialet i regionen hun kommer tilbake til
Mona er Kristiansandsjente og flyttet tilbake til hjembyen i sommer, har bosatt seg på Flekkerøya, og privat er hun glad i friluftsliv og skiturer og er en entusiastisk yogautøver med utdannelse som yogalærer.
Vi har spurt Mona hvilke tanker hun har om Sørlandet og utviklingspotensiale.
Sørlandet har en ubestridt posisjon som barnas reiselivsdestinasjon nr. 1 i det norske marked, men jeg tror at vår region har potensiale for å tiltrekke oss enda flere internasjonale gjester som ikke nødvendigvis reiser med barn og som også kan reise utenfor den travleste sommermåned. Sørlandet har opplevelser i verdensklasse, rikt kulturliv, en fantastisk skjærgård og kort avstand til fjell og uberørt natur. Og så er vi den regionen som ligger tettest på våre nærmarkeder – det er lett for en nederlender eller danske å reise hit, vi skal bare få de til å stoppe og gjerne bli litt lenger før de eventuelt fortsetter på sin Norgesferie, sier Mona.