• nb
  • Home
  • Nyheter
  • USUS-partnere får 13 danske bloggere på besøk

USUS-partnere får 13 danske bloggere på besøk

Prosjektet Danske barnefamilier til Sørlandet satser på mye godt digitalt innhold fra USUS-partnere denne helga. Da inntar 13 danske bloggere Sørlandet.

- Vi oppfordrer USUS-bedriftene til å ta bloggerne godt imot når de kommer deres vei, sier prosjektleder Inger Hutchinson (i blå overdel på bildet) i USUS AS.

Denne helga blir travel når hele 13 danske bloggere kommer til Sørlandet sammen med familien sin. Det er én mannlig blogger, som kommer sammen med de fire døtrene sine. Resten av bloggerne er småbarnsmødre, som tar med seg barn og eventuell mann. Med stort og smått blir det 49 dansker som inntar Sørlandet 24.-26. juni.

Bloggerne har vunnet en konkurranse om å få dra til Sørlandet, etter deltakelse på gallapremiere på Hakkebakkeskogen-filmen i København i april.

Nødvendig å øke kjennskap til Dyreparken

Planen er at bloggerne skal besøke USUS-partnerne Dyreparken (med Hakkebakkeskogen og Hakkebakkeskogen filmstudio), klatreparken Høyt & Lavt Kristiansand, ulike avdelinger av Vest-Agder-museet, TrollAktiv på Evje, Verftet i Ny-Hellesund, Scandic Bystranda, og andre bedrifter etter bloggernes egne ønsker.

Hensikten med prosjektet Danske barnefamilier til Sørlandet er å øke kjennskapen til Sørlandet og Dyreparken. Dyreparken er hovedpartner i prosjektet.

- Det er gjort undersøkelser. Kjennskapen til Hakkebakkeskogen og Kardemomme By er veldig høy, men i Danmark vet de ikke hva Dyreparken er. Så å øke kjennskapen er mål nummer 1. Vi skal få dem til å reise til Sørlandet, og vi må opplyse dem om hvor barnevennlig Sørlandet er, og hva de finner på Sørlandet for barnefamilier.

Stor tro på markedsverdien

Prosjektlederen opplyser at det danskene spiller inn som viktige kriterier for familieferien, er Color Line-ferja, nærhet, trygghet og at barna forstår språket.

Inger Hutchinson har stor tro på markedsverdien i bloggene danskene skriver fra Sørlandet:

- Vi hadde en liten gruppe bloggere her i fjor. Vi syntes det ga god effekt. Vi vet at bloggere er influencers. Folk hører på dem mer enn en annonse i avisa. Dette er ekte mennesker som har opplevd det de skriver om. I samarbeid med Dyreparken samler vi mange til bloggertreff for å se effekten av dette. Fårup sommerland i Danmark har gode erfaringer, sier hun.

 

Tagger:, , ,

Spor fra din side.

Legg igjen en kommentar

Adresse

v/USUS AS
Ny adresse fra 18.sept-17!
Vestre strandgate 26
(5.etg),
4611 Kristiansand
Org nr: 993 995 282

Kontaktpersoner

Følg oss på Facebook

Sertifisering

Bronze Label of the European Cluster Excellence Initiative