• nb

Synlighet Sørlandet utland 2017

Overnatting, opplevelse og attraksjonsbedrifter på Sørlandet har mulighet til å ta del i den felles internasjonale markedsføringen av Sørlandet. Sammen gjør vi aktiviteter for å få flere utenlandske gjester til å velge Sørlandet som feriemål. Hovedmarkedene er Engelsk-språklige land, Tyskland og Nederland.

Usus kommer i 2017 til å ha følgende hovedfokus/målgrupper:

• Utenlandske barnefamilier
• Sørlandske matopplevelser
• Sørlandske natur- og kulturopplevelser
Eget prosjekt mot det danske markedet

Familieferie:
Vi fortsetter i 2017 markedsføre mot utenlandske barnefamilier. Dette er blitt tatt godt imot av Visit Norway som synes det er spennende med en satsing som er litt annerledes enn det de har jobbet med tidligere.

I grunnlaget for vår jobbing mot det utenlandske markedet ligger visjonen til besøkstrategien for Agder, Besøk Agder 2030: Agder skal bli best for barn. I 2030 er Agder Nordens mest attraktive region å besøke for barnefamilier.

Web:
Vår viktigste satsing på å nå utenlandske gjester er gjennom godt innhold og synlighet på de ulike språkversjonene av visitsouthernnorway.com. Dette er våre internasjonale sider av visitsorlandet.com, og vi har fokus på inspirasjon, tips og gode historier for å velge å legge Norgesferien til den sydligste delen av landet vårt. Nettsiden for Sørlandet er på 13 språk, med hovedfokus på Engelsk, Tysk, Nederlandsk og Dansk. Kampanjedeltakere får også mulighet til å ha bannerannonser på sidene. Vi har også en Engelskspråklig blogg.

Ambassadører:
Vi fortsetter å lete etter utenlandske gjester som ELSKER Sørlandet. Vi tror at våre eksisterende gjester er våre beste markedsførere også når det gjelder våre utenlandske gjester, derfor skal vi finne gode ambassadører (influencers) som er aktive i sosiale medier. De beste historiene blir spredd på Love Southern Norway nettsiden www.lovesouthernnorway.com.

Sosiale medier:
I tillegg til godt innhold og dialog med ambassadører i våre utenlandske sosiale mediakanaler, vil vi kjøre egne annonseringskampanjer på blant annet Facebook mot utvalgte målgrupper. Visit Southern Norway har kanaler på Facebook, Instagram, Twitter, G+ og Pintrest.

Bloggere/journalister:
Vi kommer fortsatt til å koordinere internasjonale presse og bloggere som kommer til Sørlandet. Vi lager program og følger dem opp med alt det praktiske.

Rundreisekart:
Kristiansand som innfallsport til Norgesferien har vært hovedfokus de siste årene, og vi fortsetter med eget rundreisekart får å få frem attraktive reiseruter med opplevelser og aktiviteter. Kartet distribueres blant annet gjennom Color Line og Fjord Line, til turoperatører og på informasjonspunkter i Sør Norge i Tysk og Engelsk versjon.

IGW Tyskland:
Visit Sørlandet deltar på Grüne Woche 2017, både som vertskap og med et rundreisekart som er spesialtilpasset det tyske markedet. Grüne Woche er en av verdens største messer for mat og landbruksrelaterte produkter med 1500 utstillere fra 60 land. I 2016 besøkte over 400.000 personer messen. I tillegg tiltrakk den seg journalister fra nærmere 80 land. Den tyske versjonen av rundreisekartet vil bli tilpasset med matfokus.

«Talents2Norway»
I juni 2017 kommer 10-20 unge journalister fra Tyskland til Sørlandet for å delta på «Talents2Norway» som er et seminar for unge tyske reisejournalister. Dette er en kombinert workshop og researchtur med den høyprofilerte journalistlæreren Peter Linden. Usus skal koordinere turen og levere opplegg for turer og opplevelser for journalistene.

Med fokus på digital og multimedial storytelling vil det bli skapt mye innhold fra Sørlandet som journalistene deler i sine kanaler/medier/publikasjoner (med publikasjonsgaranti!) samt at vi kan dele i våre egne kanaler.

Fiskekampanje:
I samarbeid med havfiskebedrifter i landsdelen er Visit Sørlandet med på den internasjonale temakampanjen til Innovasjon Norge på fiske. Hovedmålgruppene er her Tyskland, Danmark, Nederland og Russland.

Klikk her for å se markedspakker synlighet utland 2017.

Ta kontakt ved spørsmål:

Erik Engenes
Tlf: +47 90 92 78 66
Email: erik@usus.no

 

Tagger:

Spor fra din side.

Legg igjen en kommentar

Adresse

v/USUS AS
Ny adresse fra 18.sept-17!
Vestre strandgate 26
(5.etg),
4611 Kristiansand
Org nr: 993 995 282

Kontaktpersoner

Følg oss på Facebook

Sertifisering

Bronze Label of the European Cluster Excellence Initiative