• nb
  • Home
  • Nyheter
  • Strålende sesong for Kristiansand Feriesenter – roser USUS for lønnsom medvirkning

Strålende sesong for Kristiansand Feriesenter – roser USUS for lønnsom medvirkning

Kristiansand Feriesenter har 37 prosent flere forhåndsbookinger og 20 prosent flere gjester enn i fjor. USUS-opplæring i sosiale medier oppgis som en viktig faktor.

- Det ble en veldig bra sommer. Vi var på Tingsaker i fjor, da dere holdt kurs i bruk av sosiale medier. Det lønte seg, sier en fornøyd Wenche Tønnessen (bildet).

Hun er administrativ leder for Kristiansand Feriesenter på Dvergsnestangen i Kristiansand. Kristiansand Feriesenter er selvsagt USUS-partner. Feriesenteret er en femstjerners campingplass med 250 plasser for campingvogn, bobil og telt, og har både hytter, leiligheter og motellrom med totalt 250 sengeplasser.

Tønnessen kan melde om en veldig god sesong med «stufullt» feriesenter. Og hun gir altså USUS/Visit Sørlandet en del av æren for suksessen.

- Jeg gjorde som dere sa

Wenche Tønnessen deltok på et campingmøte med USUS/Visit Sørlandet i fjor vår. Møtet inneholdt blant annet en innføring i god bruk av sosiale medier for campingplasser, særlig på Facebook og Instagram. Og den opplæringen mener altså Tønnessen hun har hatt god og lønnsom nytte av:

- Jeg hørte veldig godt etter og noterte da dere snakket. Jeg tenkte at disse folkene har greie på det. Og jeg gjorde som dere anbefalte. Jeg postet masse på Facebook og linket det inn til bookingen på hjemmesiden. Det er mye av grunnen til at vi lå så langt foran fjoråret på forhåndsbookinger. Så det funket veldig bra. Jeg er ikke flink på sosiale medier, mens dere er superflinke på dette. Så jeg tenkte å gjøre som dere sier, jeg.  Og jeg har gjort som dere sa, og det var helt supert, sier Wenche Tønnessen til usus.no.

- Det tok jo helt av sted!

Hun utdyper sesongtallene slik:

- Vi oppdaget allerede i vår at folk begynte å bestille veldig tidlig, i mars eller noe. 37 prosent foran fjoråret med forhåndsbestillinger, det var jo moro. Det ble en veldig bra sommer.

Sammenligningen med i fjor dreier seg om hyttene, leilighetene og motellrommene. Men i år har Kristiansand Feriesenter begynt med forhåndsbooking også på selve campingplassen, altså plassene for bobil, vogner og telt. Og det ble også suksess fra første sesong:

- Ja, det tok jo helt av sted! Det ble veldig fullt hele sesongen, og hele høysesongen var det stufullt hver dag. Vi har 20 prosent flere gjester enn i fjor, opplyser Tønnessen.

- Det bare raste på med forhåndsbestilling. Det har vært et sterkt ønske fra europeerne å forhåndsboooke. Ja, vi har stufullt hver dag ennå på campingplassen. Og nå er det europeere. I høysesongen var det 75 prosent nordmenn, melder administrativ leder.

Suksess med nytt matkonsept

Hun forteller også om andre tiltak Kristiansand Feriesenter har gjort for å øke omsetningen og sikre gjenkjøp:

- Vi bygde om butikken, lagde kafé og endret på matkonseptet. Det har slått veldig an. Det er veldig gøy og har gått mye bedre enn forventet. Vi har fått mye skryt for maten, og veldig mange gjester har spist her veldig mange ganger, forteller Wenche Tønnessen.

Spor fra din side.

Legg igjen en kommentar

Adresse

v/USUS AS
Ny adresse fra 18.sept-17!
Vestre strandgate 26
(5.etg),
4611 Kristiansand

Kontaktpersoner

Følg oss på Facebook

Sertifisering

Bronze Label of the European Cluster Excellence Initiative