I disse korona-ukene i hjemmekarantene har det dukket opp ulike utfordringer på Facebook og andre sosiale medier som har skapt stort engasjement. Feks har ymse bilder fra “da vi var ung” florert i feeden!
Nå ønsker vi å bruke hjemmepåsken til å få til en kollektiv dugnad på å grave fram de gode Sørlandsminnene. Og dermed få flest mulig til å drømme om å skape nye minner på Sørlandet når vi igjen kan oppleve alt det fantastiske vi har å by på.
- En omtalad undervattenskrog, charmiga småorter och ödslig skönhet. Slik starter SvD Resor (en del av Svenska Dagbladet) sin reportasje fra Sørlandet.
USUS har inngått en samarbeidsavtale med AISPOT som utvikler en samarbeidsplattform for reiseliv, varehandel, mobilitet og nyheter. Tjenesten tar i bruk kunstig intelligens, store data og IoT og kan gi ny innsikt om besøkende i regionen samt gi bedriftene muligheter for å nå potensielle gjester på nye måter.
I knallsterk konkurranse med de to andre finalistene; Kristiansand Dyrepark og Palmesus, var det likevel Under som gikk av med seieren etter et forrykende førsteår i drift.
I første del av USUS vinterkonferanse har vi en bolk der vi vil presentere ny innsikt om våre gjester. Først ut der er Andrew van der Felz, Senior Director Business Development EMEA & APAC fra Expedia Group Media Solutions. Han skal fortelle oss om generasjon Alpha, barn født etter 2010, og hvordan de påvirker hvor og hvordan vi reiser på familieferie.
Da har juryen gått gjennom nominasjonene til årets USUS & Sparebanken Sørs reiselivspris, og tre finalister er klare for å presentere sine case på vinterkonferansen 4.februar der vinneren blir offentliggjort under middagen på kvelden.
Det har vært mye snakk om chatbots i det siste, og du har kanskje møtt på en eller flere mer eller mindre velfungerende slike allerede. Vi gir deg noen grunner til at du som driver innen reise-, kultur- og opplevelsesnæringen kan ha nytte av en chatbot.