- En omtalad undervattenskrog, charmiga småorter och ödslig skönhet. Slik starter SvD Resor (en del av Svenska Dagbladet) sin reportasje fra Sørlandet.
USUS har inngått en samarbeidsavtale med AISPOT som utvikler en samarbeidsplattform for reiseliv, varehandel, mobilitet og nyheter. Tjenesten tar i bruk kunstig intelligens, store data og IoT og kan gi ny innsikt om besøkende i regionen samt gi bedriftene muligheter for å nå potensielle gjester på nye måter.
I knallsterk konkurranse med de to andre finalistene; Kristiansand Dyrepark og Palmesus, var det likevel Under som gikk av med seieren etter et forrykende førsteår i drift.
I første del av USUS vinterkonferanse har vi en bolk der vi vil presentere ny innsikt om våre gjester. Først ut der er Andrew van der Felz, Senior Director Business Development EMEA & APAC fra Expedia Group Media Solutions. Han skal fortelle oss om generasjon Alpha, barn født etter 2010, og hvordan de påvirker hvor og hvordan vi reiser på familieferie.
Da har juryen gått gjennom nominasjonene til årets USUS & Sparebanken Sørs reiselivspris, og tre finalister er klare for å presentere sine case på vinterkonferansen 4.februar der vinneren blir offentliggjort under middagen på kvelden.
Det har vært mye snakk om chatbots i det siste, og du har kanskje møtt på en eller flere mer eller mindre velfungerende slike allerede. Vi gir deg noen grunner til at du som driver innen reise-, kultur- og opplevelsesnæringen kan ha nytte av en chatbot.
Reidar Fredriksen og Reinhartsen vant i finalen i Det Norske Måltid i Stavanger. Her blir kun det ypperste innen norsk mat og drikke presentert og kun de beste produktene er med i finalen.
Denne vinteren og våren kjører vi kurs og arrangementer som har som formål å hjelpe DIN bedrift til økt salg av dine fantastiske opplevelser. Sørlandet planlegger å stille sterkt på årets Norwegian Travel Workshop i Trondheim 30.mars-2.april og i den forbindelse vil vi gjerne hjelpe bedriftene til å bli best mulig salgbare innen den tid.