Aldri før har Visit Sørlandet vært tidligere ute med sommerkampanjer og aldri før har vi gjennomført så mange markedstiltak som i 2021. Uvissheten om hvordan sommeren og året skulle gå, var avgjørende for suksess i 2021.
Til alle dere fra alle oss! Alle arbeidsdager i desember vil vi dele ett tips som kan gjøre deg som jobber i reise-, kultur eller opplevelsesnæringen LITT klokere eller få deg til å jobbe LITT smartere. Følg med på Visit Sørlandet Utvikling på Facebook.
Kristiansandsguiden er et viktig verktøy for turistene som besøker byen vår og som skal navigere rundt i opplevelsestilbudet. Med guiden i hånda kan turisten kjapt danne seg et overblikk og bli inspirert til å benytte seg av byens tilbud og de anbefalte steder i guiden.
Møtebyen Kristiansand var representert sammen med alle Norges regioner sammen med Innovasjon Norge under IBTM World i Barcelona 30. november - 2. desember. IBTM World er en viktig møteplass for den internasjonale reiselivsbransjen.
Endelig kunne vi invitere internasjonale turoperatører til fysisk visningstur igjen. Fire turoperatører fra UK, Nederland, Danmark og 3 incomingbyråer fra Norge som jobber med internasjonale kunder fikk en 4 dagers rundtur i vår region fra 18.-21 november.
Visit Sørlandet var vertskap da Innovasjon Norge Reiselivs utekontorer besøkte Kristiansand på NTW-befaring i slutten av november. Norwegian Travel Workshop - Norges største internasjonale salgsarena - skal arrangeres i Kristiansand 4.-7.april 2022.
Fra fulle hus og stormende jubel den ene dagen, til avbestillinger og avlysninger så langt øyet kan se den neste. Det er hverdagen til reiseliv, kultur og serveringsbransjen akkurat nå. Dette rammer tusenvis av ansatte som allerede har bak seg det som mildt sagt kan omtales som en turbulent og uforutsigbar tid siden mars 2020. I Kristiansand er dette fjerde (!) runde i år for bransjen med tiltak som gir restriksjoner på drift, permitteringer og nedstengning. Sammen med andre næringslivsorganisasjoner i Kristiansand kommer vi med et opprop om alvoret i situasjonen - som også gjelder for resten av regionen vår.
Vi har mange flinke reiselivsaktører i klynga og dette ønsker vi å synliggjøre ved å dele ut vår egen reiselivspris som ble delt ut første gang i 2019. Prisen på 20 000 kr er sponset av Sparebanken Sør og vinneren offentliggjøres på Visit Sørlandet sin vinterkonferanse 2022.
Denne uka har vi deltatt på Fagdagen Incoming som arrangeres av Virke og Innovasjon Norge. Det ble tatt opp viktige temaer som opptar incomingbransjen og bærekraft stod høyt på agendaen.
Denne vinteren har Visit Sørlandet annonse i SAS sitt eget ombordmagasin, Scan Magazine. Scan Magazine er et engelskspråklig magasin med fokus på skandinavisk design, reise, utdanning og business og når et publikum i reisemodus.
Vil du, eller kjenner du noen som vil, være med på å gjøre Sørlandet til den mest ettertraktede landsdelen sommer som vinter? Vi søker nå et nytt hode til nye ansvarsområder i Visit Sørlandet - et hode som er knallsterkt på kommunikasjon til å løfte fram alle de gode historiene fra vår vakre landsdel!