• nb
  • Home
  • Nyheter
  • Bli med på å få flere gjester til Sørlandet i 2018

Bli med på å få flere gjester til Sørlandet i 2018

Bli med å få flere gjester til Sørlandet i 2018

Daglig benytter USUS digitale og sosiale plattformer for å bygge opp og spre historien om Sørlandet. Med godt og unikt innhold påvirker vi folks reisevaner.

Nå kan du bli med og skape nye reisedrømmer til Sørlandet. Her får du oversikten over våre markeder og tiltakene din bedrift kan bli med på i 2018.

Marked Norge

Det norske markedet er vårt største, Nordmenn elsker Sørlandet og kommer stadig tilbake på ferie. Men for å sikre at turistene kommer tilbake år etter år og at de forteller andre hvor fint vi har det, jobber vi målrettet med å øke antall gjester og gjestedøgn i landsdelen.

Stikkord for 2018:

  • ”Best på gjenkjøp” – våre gjester er våre beste markedsførere. Vi skal jobbe målrettet med å få våre fornøyde gjester (og innbyggere) til å fortelle historien om Sørlandet og være våre ambassadører.
  • Mobil og digitalt - gjestene er digitale. Alle våre salgs- og markedsaktiviteter har mobil og digitale platformer som utgangspunkt.

Visit Sørlandet skal tilby gjester gode tilbud hele året. Vi skal løfte frem Sørlandet som en attraktiv destinasjon, med hovedfokus på sommerferien. Sørlandet skal bli kjent for å være et godt alternativ til andre destinasjoner i Norge, Syden og Danmark. Sørlandet skal tilby attraktive opplevelser.

Hovedfokus/målgrupper:

  • Øke antall besøkende, primært norske barnefamilier, sekundert voksne som reiser uten barn.
  • Økt trafikk til nettsider
  • Økt trafikk i sosial medier

Slik kan bedriften din bli en prioritert partner i aktiviteter for å få flere norske gjester til å velge Sørlandet som feriemål.

Her har vi flere pakker du kan velge mellom, se eget oppsett for oversikt og priser.

Markedspakker Visit Sørlandet 2018

Marked Danmark

Opplevelses- og attraksjonsbedrifter, samt overnattingsbedrifter inviteres til å delta i en felles markedsføring av Sørlandet mot danske barnefamilier. Sammen står vi sterkere for å få våre danske venner til å velge oss i stedet for andre konkurrerende reisemål.

Etter to år med fokus på danske barnefamilier ser vi at det å bygge opp kjennskapen til landsdelen gir både økning i nettsidebesøk og fysisk besøk av de danske gjestene. Se rapport fra 2017 her.

Hovedfokus/målgrupper:

  • Danske barnefamilier
  • Sommer/Sørlandets høysesong
  • Dyreparken og Egners fantastiske univers
  • Aktiviteter og attraksjoner
  • Barnevennlige overnattigssteder
  • Influencers/bloggere som markedsførere

Aktiviteter i 2018 som din bedrift kan delta på for å øke danskenes kjennskap til Sørlandet og øke antall danske barnefamilier som velger Sørlandet som reisemål.

  • Prioritert synlighet på www.visitnorway.dk/rejsemal/sorlandet/ , aktuelle temasider og bannerannonse
  • Deltakelse i kampanjer på nettside og i sosiale medier rettet mot danske barnefamilier
  • Prioritert partner ved presse- og bloggprosjekter
  • Prioritert innhold i nyhetsbrev
  • Synlighet på Innovasjon Norges kampanje i Danmark. Dette gjelder sosiale medier, nettsider, nyhetsbrev og annonser

Her kan du se noen av resutatene fra Danmarkssatsingen i 2017

Marked utland (Internasjonale markeder, Tyskland, Nederland)

Overnatting, opplevelse og attraksjonsbedrifter på Sørlandet har mulighet til å ta del i den felles internasjonale markedsføringen av Sørlandet. Sammen gjør vi aktiviteter for å få flere utenlandske gjester til å velge Sørlandet som feriemål.

USUS AS er den lokale partneren til Innovasjon Norge / Visit Norway og vi samarbeider tett med dem på aktiviteter internasjonalt.

Hovedfokus/målgrupper:

  • Utenlandske barnefamilier
  • Rundreiseturister
  • Kulturturister (historie, mat)
  • Aktive turister (natur, opplevelser)
  • Fisketurister

Bedriften din er prioritert partner i aktiviteter for å få flere utenlandske gjester til å velge Sørlandet som feriemål.

  • Prioritert synlighet www.visitsouthernnorway.com på ulike språkversjoner, temasider og kampanjer.
  • Prioritert synlighet i sosiale medier på Visit Sørlandets engelskspråklige kanaler.
  • Bedriftsoppføring i rundreisekart på som blir produsert på Engelsk og Tysk.
  • Bannerannonser på flere språkversjoner på www.visitsouthernnorway.com.
  • Prioritert partner i presse / blogg / turoperatør prosjekter.
  • For fiskebedrifter: Egen fiskekampanje gjennom Innovasjon Norge.

Her kan du se noen av resultatene fra kampanjen i 2017.

Her får du detaljert oversikt over USUS Visit Sørlandet Markedspakker_2018

Bildet øverst er tatt i Dyreparken av Lisbeth Finsådal©Visit Sørlandet

Tagger:,

Spor fra din side.

Kommentarer (1)

Legg igjen en kommentar

Adresse

v/USUS AS
Ny adresse fra 18.sept-17!
Vestre strandgate 26
(5.etg),
4611 Kristiansand
Org nr: 993 995 282

Kontaktpersoner

Følg oss på Facebook

Sertifisering

Bronze Label of the European Cluster Excellence Initiative