Om strategien
En nasjonal arrangementsstrategi skal gi svar på følgende:
- hvordan systematisere arbeidet rundt det å tiltrekke seg nye arrangement til Norge
- hvordan videreutvikle og bygge kompetanse rundt eksisterende arrangement
- hvordan kommunisere våre arrangementer til et nasjonalt og internasjonalt publikum
- hvordan kan arrangementer bety mer og påvirke flere enn ildsjelene, utøverne og deltakerne i arrangementene
Strategien har som mål å bidra til at Norge og norske aktører får maksimalt igjen for å være vertskap for ulike festivaler, mesterskap og arrangementer i hele landet. Den skal også gjøre Norge og norske aktører mer attraktive som vertskap internasjonalt, i kampen om å tiltrekke seg større internasjonale arrangementer.
Mer om strategien kan du lese her og laste den ned i sin helhet.
Presentasjoner fra konferansen “Fremtidens arrangement”
Leder for Møtebyen Kristiansand, Maria Barstad, var tilstede da den nasjonale arrangementsstrategien ble lagt frem under konferansen «Fremtidens arrangement» i Oslo 5. desember, og presentasjonene fra arrangementet finner du her:
- Sustainability and Business Innovation in Sport, Neil Beecroft
- Bislett Games grønne skifte, Steinar Hoen
- Nasjonal Arrangementsstrategi, Birgitte Nestande
- How can Norway become more competitive internationally and win more events, Lars Haue-Pedersen (bcw-sport)
- Arctic Race of Norway, Knut-Eirik Dybdal
Var egen Ketil Børstein Stenstrud fra Palmesus var også tilstede og fortalte om Kristiansands store suksess Palmesus – en suksesshistorie Sørlendinger kan være skikkelig stolt av!