Mesternes Mester-effekten

Mange har lagt ned en fantastisk innsats for å sikre at tidenes første Mesternes Mester i Norge ble lagt til Arendal. Og for en ramme for programmet! Nydelige bilder og gode tilbakemeldinger fra deltakerne bidrar til enorm oppmerksomhet rundt Arendal og Sørlandet. Ved å gjøre god og inspirerende reiseinformasjon lett tilgjengelig for de som nå retter blikket mot Arendal og Sørlandet, håper vi på en skikkelig Mesternes mester-effekt i form av mange gjester så fort det blir mulig.
Mesternes Mester Arendal Gruppebilde Mesternes mester. Foto: Sondre Trahseth, RUBICON-TV, NRK

Mesternes mester-artikkel skaper god trafikk til visitsorlandet.com

Med felles nettsatsing på Visitsorlandet.com og visitnorway.com gjennom flere år har destinasjonene på Sørlandet lagt grunnlaget for god synlighet på nett. Rett før premieren på programmet publiserte vi en artikkel om Mesternes mester i Arendal på visitsorlandet.com – for hver episode oppdateres artikkelen med informasjon om hvor deltakerne har vært.
Artikkelen har siden romjulen hatt over 38.000 sidevisninger. 95% av besøkene kommer fra organiske (ikke betalte) Google søk. Vi ser også at artikkelen er dukket opp på Google i over 275.000 søk og at «Mesternes mester 2021» er det desidert største søket på Google som fører inn på våre nettsider.

Søk etter overnatting i Arendal på finn.no opp 350 prosent

Når vi leser at at Arendal har hatt en vekst i søk etter overnatting på finn.no på over 350 prosent sammenlignet med i fjor tror vi Arendalsbedriftene kan forberede seg på storinnrykk fremover.

Bli med og forsterk effekten

Benytt mulighetsrommet som finnes før, under og etter hver episode (spesielt fredagene når episodene vises). Det er da interessen er størst! Lag godt innhold i sosiale medier som spiller på det som skjer i Mesternes mester-episodene – men vinklet mot din bedrift eller din region. Visit Sørlandet, Visit Arendal og flere av bedriftene som er med i serien er allerede aktive, men sammen gjør vi Sørlandet enda mer synlig!