• nb

Er din bedrift klar for de krevende gjestene på Under?

Inne i undervannsrestauranten Under

Er bedriften din klar for å begeistre de krevende gjestene som kommer til Sørlandet på grunn av Under?

Over 700 millioner mennesker verden over har sett bilder og lest omtaler av Sørlandets Under, den nye undervannsrestauranten som åpner dørene på Lindesnes våren 2019. Hvilke grep har du tatt for å kunne ta i mot luksussegmentet som er ventet til den lille bygda Båly, og som kommer til å besøke Sørlandet? 

Ubostad med høye ambisjoner

Brødrene Gaute og Stig Ubostad har allerede satt ambisjonene for den nye restauranten. Med stjernekokker på laget, og med verdenskjente Snøhetta som står bak arkitekturen, er mye av grunnlaget lagt. Henvendelser fra hele verden strømmer til, og flere av bordsetningene i den eksklusive restauranten er allerede fullbooket. Per juni 2018 er over 4000 plasser reservert.

Nye gjestestrømmer, nye muligheter

Når undervanns-restauranten åpner i 2019, kommer vi til å se en helt annen type turister enn det vi tidligere har sett på Sørlandet. Nye gjestestrømmer vil gi nye muligheter.

Vår kulinariske identitet på Sørlandet løftes nå frem gjennom de fantastiske opplevelsene som venter under vann. De nye gjestene som kommer på besøk skal spise, oppleve og besøke regionen. 

Men gjestene som lokkes til luksusen, må oppleve samsvar mellom forventninger og leveranse i hele området. Ikke bare under vann.

Forventingene er skyhøye og det må leveres. Foto: Martine Petra

Nå kommer "foodies" som reiser til et sted for å oppleve den gode maten. Forventingene er skyhøye og det må leveres. Foto: Martine Petra

Samsvar med forventningene?

Under er eksklusiv, og betalingsvilligheten for en slik opplevelse er stor. Særlig blant såkalte "foodies", turister som reiser til et sted for å spise god og eksklusiv mat. Så hvordan får vi besøket på restauranten, og den opplevelsen de får servert der, til å samsvare med opplevelsene gjestene får ellers på Sørlandet?

Får kundene opplevd kvalitet, reiser de hjem med en følelse av at alle pengene de har brukt er verdt hver krone. Da kommer de tilbake, og de vil fortelle om Sørlandet til andre. Da har vi oppnådd det vi skal levere på. Dette er kjernen av det vi jobber med i USUS.

Er du klar til å ta i mot gjester som forventer mer? Foto: Victoria Nevland©Visit Sørlandet

Er du klar til å ta i mot gjester som forventer mer? Foto: Victoria Nevland©Visit Sørlandet

Luksussegmenter forventer mer

Det forventes at det er de beste kokkene som lager maten, ikke bare på Under. De turistene som kommer, forventer mer. Det nytter ikke at kun brødrene Ubostad med deres dyktige team leverer, hvis ikke "naboene" gjør det samme. Restauranter, opplevelser, bensinstasjoner og butikker i nærheten må også følge opp. Alle bedrifter som jobber med turister må levere på et høyere nivå.

Er alle kundene fornøyde når de går ut fra din bedrift? Foto: Peder Austrud©Visit Sørlandet

Er alle kundene fornøyde når de går ut fra din bedrift? Foto: Peder Austrud©Visit Sørlandet

Hvordan ser for eksempel toalettene ut i din bedrift? Det finnes fortsatt attraksjoner og opplevelser som ikke engang tilbyr rene og pene toaletter.

Vi må gi bedre service, bedre opplevelser, unike opplevelser, og maten skal smake bedre - på hele Sørlandet.

Blir dette underet på Lindesnes en verden helt for seg selv? Eller klarer resten av Sørlandet å henge med?

Vet du hva din bedrift må gjøre for å følge opp? Er du og din bedrift klar? Eller har du ikke tenkt på det? 

Du har ett år på deg. Suksessen sitter i detaljene.

Spor fra din side.

Legg igjen en kommentar

Adresse

v/USUS AS
Ny adresse fra 18.sept-17!
Vestre strandgate 26
(5.etg),
4611 Kristiansand
Org nr: 993 995 282

Kontaktpersoner

Følg oss på Facebook

Sertifisering

Bronze Label of the European Cluster Excellence Initiative