• nb

Camp-Inge kampanje sommeren 2016

USUS synlighet har i år hatt en campingkampanje for å lokke campinggjester til landsdelen. Vi har i kampanjen delt tips og gode råd på en morsom og uhøytidelig måte. Vi har personifisert kampanjen gjennom Inge Dalen, som har fått det fengende navnet, Camp-Inge.

Hva skjer? Camp-Inge sjekker inn på campingplasser på Sørlandet. På denne måten viser vi det idylliske campinglivet på Sørlandet.

Sommerens prosjekt skal gi USUS materiell (bilder og film) som vi kan bruke gjennom hele vinteren. På den måten skal vi bygge opp drømmer og reiselyst til Sørlandet. Vi viser også at camping er en rimelig og hyggelig form for ferie.

Målgruppe – kvinner i alderen 25-65, gjennomsnittlig inntekt, med barn, bosatt i Sør-Norge.

Mål for kampanjen – få flere følgere, løfte fram Camping på Sørlandet som er fin ferieform. Kampanjen rettet seg mot det norske familiemarkedet, hvor mor er en viktig beslutningstaker for valg av ferie.

Budskapet – camping er en fin, rimelig og uhøytidelig form for ferie. Rimelig drømmeferie på Sørlandet.

Merkevare - sol, sommer og Sørlandet, alle kan campe.

Kanaler – Nettsider, Facebook, Instagram, Youtube, Flickr, Sørlandetblogg.

Handlingsplan – overnatte på campingplasser, designet ny logo, ny blogg, nye nettsider, produset videoer, tatt bilder, brukt lokalmat for å fremme #spissørlandet.

Kampanjestart: 20.mai-09. august 2016

Camp-Inge på Kristiansand Ferisenter. Foto: Elisabeth Høibo©Visit Sørlandet

Camp-Inge på Kristiansand Ferisenter. Foto: Elisabeth Høibo©USUS

Følgende tiltak ble gjennomført:

Facebook: Kontoen Camping på Sørlandet ble brukt. Her tipset vi om gode campingplasser og gav campingtips som gav inspirasjon til å campe. Vi brukte primært video. Camp-Inge har vært aktivt inne med kommentarer på siden. Da kampanjen startet hadde vi 5200 følgere, ved kampanjeslutt hadde vi ca 1000 nye følgere. Vi hadde ingen betalte poster.

Konkurranse

Vi hadde konkurranse hvor vinneren vant en overnatting på Kristiansand Feriesenter. Konkurransen ble lagt ut på video, hvor man skulle gjette om Camp-Inge ville sove i teltet eller i de nye leilighetene på Kristiansand Feriesenter. Camp-Inge sviktet teltet og gikk for comfort.

Camp-Inge har ferie på Kristiansand Feriesenter. Foto: Elisabeth Høibo©Visit Sørlandet

Camp-Inge har ferie på Kristiansand Feriesenter. Foto: Elisabeth Høibo©USUS

Nettsider: På nettsidene visitsorlandet.com ble det satt opp egne campingsider med oversikt over alle de 12 bedriftene som er med i Camping på Sørlandet. Her formidlet vi anbefalte campingplasser og hva tilreisende kunne forvente seg av hver campingplass.

Sjekk ut Camping på Sørlandet

Mest besøkende på nettsiden fra følgende byer:

1. Oslo
2. Bergen
3. Kristiansand
4. Tønsberg
5. Fredrikstad
6. Skien
7. Stavanger
8. Arendal

Totale sidevisninger på campingnettsider i kampanjeperioden: 7862

 

Camp-Inge med blogginnlegg om campinglivet. Foto: Visit Sørlandet

Camp-Inge med blogginnlegg om campinglivet. Foto: USUS

Blogg: Camp-Inge brukte Visit Sørlandet blogg til å formidle egne opplevelser, og til å gi tips. Bloggen er bra for Google, og innleggene topper høyt på flere søk i Google.

Nyhetsbrev: Vi har sendt ut nyhetsbrev til over 4500 mottakere. Alle mottakerne av nyhetsbrevet har tidligere feriert på Sørlandet, så vi håpte de setter pris på en campinginvitasjon. Vi har også sendt ut nyhetsbrev til 450 barnefamilier på Sørlandet.

Youtube: Filmene vi produserte blir fortløpende lagt inn på Youtube.

Twitter: Spredde eget innhold som blogginnleggene, bilder og film @visitsorlandet og @visitkrs.

Flickr: Bildetjeneste hvor vi la ut campingbilder fra campingplassene Camp-Inge besøkte.

Instagram: Her inspirerte vi med flotte bilder, korte tekster og ved å bruke #hashtags #campingpåsørlandet. Kontoen @camping_pa_sorlandet

 

Ordføreren i Lillesand vil treffe Camp-Inge. Foto: Inge Dalen©Usus

Ordføreren i Lillesand vil treffe Camp-Inge. Foto: Inge Dalen©Usus

Camp-Inge får kjendisstatus

  • Camp-Inge har møtt flere som vil snakke med han
  • Camp-Inge fikk besøk av ordføreren i Lillesand

Totale visninger på hele kampanjen i kampanjeperioden:

Engasjerte følgere (inkluderer hvilket som helst klikk på innholdet som er produsert) Unike brukere: 15540

Totalt nådde unike brukere (personer) i perioden: 310 554

Totalt nådde brukere som har sett innhold relatert til våre sider i perioden: 571 969

Total visning video: som har sett mer enn 3 sekunder: 70 006

Totale klikk videre til eksterne sider (campingbedrifter): 1121

Hva kunne vi gjort annerledes?

Campingbedriftene kunne vært flinkere til å dele innholdet vi produserte, på den måten ville vi nådd enda flere. Vi kunne selv spredd innholdet på flere av våre sider.

Husk at det innholdet Visit Sørlandet produserer er helt GRATIS, del det gjerne gjennom dine kanaler!

Spor fra din side.

Legg igjen en kommentar

Adresse

v/Usus AS
Rådhusgata 6,
4611 Kristiansand

Følg oss på Facebook