Instagram gjør det nå enkelt å invitere samarbeidspartnere til å publisere det samme innholdet som deg på sin konto. Dette kan være supert i reiselivet der bedrifter og destinasjoner feks kan krysspublisere godt innhold. Her viser vi deg hvordan du inviterer en samarbeidsparter til å publisere ditt innhold.
Tidligere var det kun Instagram-kontoer med mer enn 10 000 følgere som fikk mulighet til å legge klikkbar lenke i stories. Men fra nov-des er dette nå en mulighet for alle. Supert for å trekke interesserte inn til mer informasjon på nettsiden.
Når du sjekker statistikken til nettsidene dine i Google Analytics, så vil du innimellom ha hopp i trafikken som skiller seg fra "normalen". Der og da kan det være lett å forstå hvorfor man har et hopp - bedriften har vært omtalt på TV, det har vært kjørt ekstra betalt annonsering osv. Men hva hvis du som jobber med statistikken i dag bytter jobb? Eller du skal tilbake og kikke litt hva som skjedde i fjor på samme tid som i år? Husker du da hva som var årsaken til hoppet? Da kan annoteringer være en lur ting å ha som vane å registrere hver måned.
Vi er igjen rammet av restriksjoner og mange gjester uteblir for øyeblikket. Vi vet likevel at mange drømmer og planlegger neste års ferier allerede nå. Eller planlegger å gi en opplevelse i julegave til noen. Har du gjort det som skal til på nettsidene dine slik at det er enkelt for gjestene å velge nettopp DEG? Har du nødvendig informasjon om korona-tilpasninger lett tilgjengelig og har du ellers nettsiden pusset og klar for besøk? Vi gir deg tips til hva du bør gjøre NÅ.
Synlighet på søkemotorene handler i stor grad om å bruke ord som brukerne faktisk benytter i søk, og å bruke de på riktig måte. En av tingene som ikke alle er klar over er viktigheten av riktig bruk av såkalte meta-tekster. Her gir vi deg en kort forklaring på hva dette er.
At gode bilder på nettsiden din er viktig for at besøkende skal bli fristet og inspirert til å besøke din bedrift vet vi alle. Men visste du at HVORDAN du legger inn bildene også har betydning for hvor godt siden din fungerer og hvor godt synlig den blir på Google? Her er noen tips til hvordan du komprimerer bilder til bruk på nettsider.
Mange er usikre på hvordan de skal gå fram når de skal bestille nye nettsider fra en leverandør. Her får du en sjekkliste over viktige spørsmål å tenke gjennom for å definere bedriftens behov og for å gjøre det lettere for en leverandør å levere et tilbud som passer behovet.
Web-byrå, IT-firma, reklamebyrå, UX-byrå, fullservicebyrå, nabogutten hjemme... Kjært barn har mange navn, og det er mange typer leverandører å velge mellom når man skal anskaffe nye nettsider. Vi forsøker oss på å forklare forskjellen på ulike typer leverandører og gir deg noen tips til ting du bør spørre potensielle leverandører om.