Kampanjen «Sørlandet er sommerferie – Sommerferie er Sørlandet» er i gang!

De siste ukene har vi, i samarbeid med byrået S&B-N, reist Sørlandet rundt og skapt mye nytt innhold for å markedsføre Sørlandet som årets sommerferiedestinasjon. Dette innholdet begynner nå å bli ferdig, og i pinsen begynte annonseringen på en rekke digitale flater.  
Sørlandet er sommerferie

Screenshot SørlandskampanjeSørlandet sett med måke- og makrellperspektiv

For å skape interesse og stoppeffekt i mylderet av reiselivsannonser, har vi valgt en kreativ innfallsvinkel. Konseptet baserer seg på at du kan følge «måke-cam» og «makrell-cam». Publikum blir dratt gjennom spektakulære filmer der vi er innom en rekke opplevelser fra ulike destinasjoner i landsdelen. Noen er mer generelle og andre mer spesifikke. Totalt med alle versjoner til ulike kanaler og følgende tilpasninger av formater, har vi nesten 50 filmer som skal ut de de nærmeste ukene – i tillegg til annet innhold.

Hovedbudskapet er «Sørlandet er sommerferie» eller «Sommerferie er Sørlandet». Følgende hashtagger vil også brukes der det er relevant; #sørlandetersommerferie #sommerferieersørlandet

Se kampanjenettsiden her.

 

Massiv betalt annonsering

Vi kommer til å være tungt tilstede med filmer og annonser på Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube, Google, Pinterest, m.fl. og ellers som bannerannonser på ulike nettsider. Det lages tilrettelagte landingssider på visitsorlandet.com, og det legges opp til annonseløp som både skal inspirere, men også trigge klikk videre til destinasjonssidene og ut til de enkelte destinasjonene/bedriftene.

Målgrupper

Innholdet blir primært målrettet mot barnefamilier og andre som med høy sannsynligheter planlegger Norgesferie sommeren 2020. Sørlandet og alt vi har å by på skal være det åpenbare valget for feriesultne nordmenn.

Hvordan kan du bidra

Filmene spres gjennom Visit Sørlandet sine kanaler, samt de fleste regionale destinasjonssidene på Sørlandet. MEN, vi har også behov for DITT BIDRAG i å spre innholdet til så mange som mulig.

Vi håper du kan dele innholdet som legges ut på Facebook / Instagram til Visit Sørlandet fremover; gjerne med vinkling mot egen bedrift. Denne første filmen vi ber dere dele finner dere her: www.facebook.com/watch/?v=2649201385339996

Eksempel på hvordan dere kan vinkle det mot egen bedrift (men her står dere selvsagt fritt til å være kreative):

Vi på bedrift x eeelsker sommerferie på Sørlandet og er så stolt over alt det fine vi har å tilby deg som vil tilbringe ferien her. Er du enig i at sommerferie er Sørlandet?

Vi har ulike pulser i kampanjen, og kommer til å gi informasjon i våre bransjekanaler om når det ligger nytt innhold på Facebooksiden vår som kan deles av dere. Samtidig vil vi krysspublisere innholdet i kanalene vi har kontroll på i så stor grad som mulig.