• nb

Dyreparken fikk gull for INSITE

INSITE-prosjektet til Dyreparken ble belønnet med gull for «Best bruk av data» på Gulltaggen Awards 2017.

- Vi synes alltid det er hyggelig å få oppmerksomhet for det vi gjør, sier salgs- og dataanalytiker Elisabeth Drange Tønnessen på vegne av Dyreparken.

- Spesielt dette prosjektet, som vi tror fremover vil gi oss mye spennende innsikt og beslutningsgrunnlag, til bruk både for strategiske avgjørelser og for å optimalisere kundeopplevelsen. Vi er fortsatt i startgropen på dette, og veien videre blir spennende.

Gulltaggen er en årlig faglig konferanse og kreativ reklamekonkurranse innenfor digital markedsføring. Konferansen arrangeres av INMA (Interesseorganisasjonen for interaktiv markedsføring).

Hvert år premierer Gulltaggen dem som er best til å utnytte digitale virkemidler, på Gulltaggen Awards.

Flere USUS-partnere er med

Og i år tronet altså Dyreparken øverst i pris-kategorien «Best bruk av data», med forskningsprosjektet INSITE, som omfatter både beacons, mobilapp og stordataanalyse. INSITE forsker på kundeatferd.

Dyreparken samarbeider med konsulentselskapet inFuture, teknologiselskapet fluxLoop og Agderforskning om INSITE. Flere USUS-partnere er også med i det banebrytende teknologiprosjektet.

Det er ikke den første hederen Dyreparken og partnere får for INSITE-prosjektet. Dyreparken vant tidligere i år to HSMAI-priser for INSITE

Skiller seg tydelig ut fra de andre

Ifølge nettsiden til fluxLoop begrunner Gulltaggen-juryen prisen slik:

«Vinneren i kategorien ‘Best bruk av data’ skiller seg tydelig ut fra de andre bidragene gjennom hvordan de utnytter en kompleks sammensetting av ulike datasett. (…) Vinneren bruker data til å optimalisere en kundeopplevelse i real-time, samtidig som innsikten som leveres brukes for fremtidige strategiske avgjørelser og gir gode beslutningsgrunnlag for målretting av digital kommunikasjon.»

«Dyreparken viser seg igjen ledende i Norden med innovativ bruk av ny teknologi i deres verden av høyst fysiske opplevelser!» konstaterer fluxLoop begeistret.

Stolt av samarbeidspartnerne

På nettsiden utdypes prosjektet slik:

«Dyreparken bruker Pinch-løsningen for lokasjonsdata og stordataanalyse i daglig drift til å forbedre kundeopplevelser, drift, markedsføring og investeringer. Dyreparken ‘går fra flaks til peiling’».

InFuture er selvsagt også begeistret for Gulltaggen-prisen, og skriver på sin hjemmeside:

«INSITE sin hovedmålsetting er å utløse ny verdiskapning og lønnsom vekst, ved å muliggjøre sterkere gjesteopplevelser og en ny beslutnings- og styringsprosess, basert på innsamling og analyse av bevegelsesdata og data fra andre relevante datakilder. Vi gratulerer Dyreparken, fluxLoop, Agderforskning, USUS, de andre partnerne og oss selv i prosjektet! Vi er stolte over å kunne jobbe med alle de fantastiske partnere i INSITE. Prosjektet pågår frem til januar 2019, og vi gleder oss til fortsettelsen!»

Spor fra din side.

Legg igjen en kommentar

Adresse

v/USUS AS
Ny adresse fra 18.sept-17!
Vestre strandgate 26
(5.etg),
4611 Kristiansand

Kontaktpersoner

Følg oss på Facebook

Sertifisering

Bronze Label of the European Cluster Excellence Initiative