• nb

INSITE

INSITE er navnet på et stort forskningsprosjekt om kundeatferd, med Dyreparken Utvikling som hovedpartner/prosjekteier.

Artikler på usus.no om INSITE (mer prosjektinfo under)

INSITE – skal forske på digital fremtid for norsk reiseliv

INSITE – skal forske på digital fremtid for norsk reiseliv

Foto: NFD/Ragnhild Simenstad

Denne uka fikk Dyreparken Utvikling nyheten om at man har fått tilslag fra BIA-programmet i Forskningsrådet på prosjektet INSITE.

Les mer

Reiselivets «Oscar-utdeling»: To priser til Dyreparken

Reiselivets «Oscar-utdeling»: To priser til Dyreparken

Dyreparken fikk HSMAI-pris både som Årets innovative produktutvikler og for Årets digitale kundereise.

Les mer

INSITE-prosjektet: Lager digital revolusjon på Hovden

INSITE-prosjektet: Lager digital revolusjon på Hovden

* Roger Sørli på Hovden Alpinsenter går inn for fullt i INSITE-prosjektet, og går dermed i Dyreparkens teknologiske fotspor. 

Les mer

Dyreparken fikk gull for INSITE

Dyreparken fikk gull for INSITE

INSITE-prosjektet til Dyreparken ble belønnet med gull for «Best bruk av data» på Gulltaggen Awards 2017.

Les mer

– Inspirerende og spennende å se INSITE i Dyreparken

– Inspirerende og spennende å se INSITE i Dyreparken

Statsråd Jan Tore Sanner (H) var nysgjerrig på Dyreparkens INSITE-prosjekt med beacons. Han ble inspirert av det han fikk se, og satte stor pris på møtet med lemurene.

Les mer

Medieomtale av INSITE

Prosjektinfo om INSITE

  • INSITE skal forske på fremtiden for norsk reiseliv. Forskningsprosjektet skal utvikle ny kunnskap om kundeatferd i reise- og opplevelsesnæringen
  • Hovedmålet med prosjektet er å utløse ny verdiskapning og lønnsom vekst, ved å skape nye faktabaserte beslutningsunderlag, understøttet av en rekke ulike digitale datakilder på faktiske kundepreferanser i nåtid
  • Det handler blant annet om digitale beacons, også kalt nettvarder, små elektroniske enheter som kartlegger gjestenes reelle bevegelsesmønster rundt om i Dyreparken
  • Reidar Fuglestad, konsernsjef for Dyreparken, forklarer nytteverdien slik: "Dagens beslutningsgrunnlag er tuftet på erfaringer, intuisjon og magefølelse. Med INSITE vil fremtidens beslutningsgrunnlag være tuftet på faktakunnskap fra gjesteatferd, salgstall, trafikk på nett og tredjeparts data." (På bildet øverst er Reidar Fuglestad i dyreparken med næringsminister Monica Mæland)

Disse personene og bedriftene er involvert

  • Dyreparken Utvikling AS er prosjekteier og hovedpartner
  • Kirsti Mathiesen Hjemdahl er leder for satsing på innovasjon og FoU i USUS. Hun er forskningsleder i INSITE-prosjektet gjennom Agderforskning
  • Agderforskning AS, Universitetet i Agder og Centrum för Tjänsteforskning er forskningspartnere
  • Konsulentselskapet inFuture er prosjektleder for INSITE
  • Teknologileverandøren fluxLoop er også hovedpartner
  • INSITE blir finansiert av blant andre Forskningsrådets BIA-program
  • Øvrige partnere i INSITE er Agder Taxi AS, Color Line AS, Handi AS (Mineralparken), Hovden Alpinsenter AS, Rosfjord Strandhotell AS, Sjømannssuitene DLH AS (Det Lille Hotell), Sørlandsbadet AS, Stiftelsen Lindesnes Fyrmuseum, Svai-gruppen AS

Adresse

v/Usus AS
Rådhusgata 6,
4611 Kristiansand

Følg oss på Facebook