De tre finalistene
I alfabetisk rekkefølge…
- Dyreparken
Nye kundegrupper – med sitt utrettelige og grundige arbeid med innsikt om gjestene har Dyreparken både utviklet nye produkter og nådd kundegrupper som de tidligere ikke har nådd - Palmesus
Økning i alle ledd og nye rekorder – en ny, massiv markedsføringsstrategi og ambisiøse målsetninger om kundetilfredshet har resultert i en ekstrem omsetningsvekst, men også et unikt overskudd i nasjonal sammenheng. - Under
Et løft for hele regionen – med realiseringen av opplevelsen Under har man satt både Lindesnes, Sørlandet og Norge på kartet. Utviklingen av attraksjonen har skjedd med en høy grad av innovasjon og et imponerende antall involverte.
Kriterier
Denne gangen var det tre store aktører som stakk av med finaleplassene, mens i fjor var det helt motsatt med tre små; Linn & Ragnvalds på Sandøya, Troll Aktiv og Grimstad Bys Museer.
Finalistene skal ha utmerket seg i foregående år innenfor ett eller flere av disse områdene:
- arbeid med gjenkjøp og verdien av eksisterende gjester / innsikt om gjesten
- innovasjon
- digitalisering
- samarbeid med andre i klynga
Bedriftene må også synliggjøre hvordan deres innsats på ett eller flere av disse områdene har:
- styrket kundeopplevelsen/kundetilfredsheten
- bidratt til at man kan ta ut en høyere pris for produktet/økt verdiskaping
- gitt flere besøkende
- gitt bedriften innsikt som indirekte har ført til 1, 2 eller 3.
I juryen i år satt:
Synnøve Elisabeth Aabrekk, USUS
Elisabeth Asser, Sparebanken Sør
Kristin Tofte Andresen, Agder fylke
Gøril Hannås, Universitetet i Agder
Kathrine Mosfjeld, Visit Norway
Presentasjon av casene og offentliggjøring av vinneren på vinterkonferansen
Alle de tre finalistene vil presentere sine case for deltakerne på USUS vinterkonferanse 4.februar.
Påmeldingsfristen er førstkommende onsdag 29.januar, og info om program og påmelding finner du her: