Kurs

Pakking, distribusjon og salg

  • Scandic Kristiansand Bystranda, Kristiansand
  • 28. januar 12:00-19:00 -
    29. januar 08:30-14:00 -
    27. februar 10:00-15:30 -
  • Kr 1500
Meld deg på innen 20.jan
Kursleder Børre Berglund

Riktig pakking, salg og distribusjon er avgjørende for hvor attraktivt reiselivsproduktet ditt blir. Dette nye og oppdaterte kurset gir deg verktøyene til å skape et bedre totalprodukt. Kurset er en del av Innovasjon Norge sin kursserie for reiselivet.

Hvem passer kurset for?

Kurset er beregnet for ledere og mellomledere innen alle reiselivsbedrifter.

Hva lærer du?

Gjennom kurset gjør vi deg i stand til å sette sammen attraktive produktpakker, oppnå resultater i salgsarbeidet og bidra til en bredere og mer kostnadseffektiv distribusjon av ditt reiselivsprodukt.

5 tema som bidrar til å bygge solide marginer i norske reiselivsbedrifter:

  1. Hvordan utvikle produkter eller pakker som selger?
  2. Kalkyle og pris. Hvordan priser vi produktene? Hva med mva?
  3. Pakkereiseloven, hva er innenfor og utenfor? Hva betyr det for deg?
  4. Hvordan selger vi?
  5. Hvilke distribusjon skal vi bruke?

Vi går detaljert inn i hvert tema.

Basert på en kartlegging av kursdeltakerne forut for kurset, tilpasses innholdet og man vektlegger de tema som er mest etterspurt. Innholdet er praktisk anlagt og vi deler verktøy som kursdeltakerne kan bruke i eget
arbeid. Innlederne fra 2469 Reiselivsutvikling er spesialister på hvert sitt område og har svært gode tilbakemeldinger på over 100 gjennomførte kurs.

Gjennomføring

Kurset har to samlinger der første samling  (28.-29. januar) varer fra lunsj til lunsj og andre samling går over en dag (27. februar).

Første samling: 

Her er det pakketering, prising, mva, provisjoner og pakkereiseloven som dekkes.

Andre samling:

På den andre samlingen som går over en dag, presenterer deltakerne sine forslag til nye pakker og produkter.
Salg og distribusjon er gjerne tema på denne dagen. Etter siste samling skal pakkene/produktene til deltakerne være klargjort for salg.

Mellom de to kurssamlingene, jobber kursdeltakerne ved hjelp av en innovasjonsmetodikk, med å lage nye pakker eller produkter.

Kursavgiften inkluderer:

  • 3 kursdager inkl 3 lunsj, 1 middag og pauseservering ellers
  • Veiledning av kursdeltakerne mellom de to kurssamlingene
  • Kompendium (digitalt)
  • Kalkyle-mal
  • Produktark-mal

 

Legg til i Google calendar
 

Hva skjer?

Sorry, no posts matched your criteria.

Alle arrangement