Innovasjon Norge-kurset “Bli god på nett” som vi skulle arrangert i Arendal i mars, ble utsatt på grunn av korona-situasjonen. Nå har Innovasjon Norge laget online versjoner av kursene i form av webinar.
Kurset har fortsatt et begrenset antall plasser slik at bedriftene skal få den samme personlige oppfølgingen som i det fysiske kurset, og nytt nå er at kursene i denne omgang blir gratis.
Vår kvote er i hovedsak allerede fylt opp av deltakere som var påmeldt i Arendal, men vi har fått noen få ledige plasser. NB: KORT påmeldingsfrist torsdag 23. april
Om kurset
Kurset tar for seg tema som «Hvordan utnytte sosiale medier i markedsføringen», «Søkemotoroptimalisering» og «Hvordan skrive for nett, billedbruk og film». Underveis i kurset får du mange tips og triks, og lærer blant annet om ulike verktøy innen sosiale medier, annonseringsplattformer, hva som egentlig skjer i et Google-søk, om enkle og gratis Google-verktøy, hvordan du tar litt bedre bilder og hvordan du lager videosnutter ved hjelp av en mobiltelefon.
TEMA
Hvordan utnytte sosiale medier i markedsføringen?
Digitale trender i reiselivet
Kanaler
Tips og triks
Innholdsmarkedsføring
Annonsering i sosiale medier
Søkemotoroptimalisering:
Hva skjer egentlig i et Google-søk?
Enkle og gratis verktøy
Slik får du en Google-vennlig nettside
En introduksjon til søkeordsanalyse og annonsering i Google
Hvordan skrive på nett, billedbruk og film:
Den digitale tekstsjangeren
Hvordan tar du litt bedre bilder?
En introduksjon til video i sosiale medier
Deltakerne lager egne videosnutter ved hjelp av en mobiltelefon
INKLUDERT
Hver virksomhet som er med i kompetanseprogrammet får også:
En digital helsesjekk:
Status på egen nettside og aktivitet i sosiale medier
En – 1 – rådgivningstime:
Deltakerbedrift velger selv hva de ønsker rådgivning innen i etterkant av kurs, og timen gjennomføres gjennom lyd og bilde.
PRAKTISK INFORMASJON
Hvem passer kurset for
Ledere og markedsføringsansvarlige i reiselivsbedrifter av alle størrelser.
Kurset er nivå 1 av 2, men inkluderer mange praktiske oppgaver hvor deltakerne jobber med egen bedrift og på eget nivå.
Dypere forhåndskunnskaper innen digital markedsføring er ikke nødvendig, men kurset vil også være nyttig for deltakere som er viderekomne brukere på nett og i sosiale medier.
Kursholder:
Kreativ Industri er Innovasjon Norges leverandør av kompetanseprogrammet “Bli god på nett” for reiselivet.
Pris
Ingen kostnader
Tid
Webinaret går over to dager.
Kursdag 1: Kl. 10:00-15:00, med lunsj i en time underveis.
Kursdag 2: Kl. 09:00 – 11:30
Arbeidsform
Deltakerne vil jobbe underveis med praktiske oppgaver knyttet til egen bedrift.
Antall
Kursholdere: 2
Maks antall deltagere per kurs: 15
(NB: Kun én påmelding pr bedrift)
Legg til i Google calendar