• nb
  • Home
  • Kurs: Hvordan lykkes på nett – videregående

Laster Hendelser

« All Hendelser

  • Beklager. Denne hendelse har allerede funnet sted.

Kurs: Hvordan lykkes på nett – videregående

6. mars @ 11:30 - 7. mars @ 13:00

NOK1500

Kursholdere "Hvordan lykkes på nett"Kurset «Hvordan lykkes på nett for viderekomne» er et påbyggingskurs til kurset «Hvordan lykkes på nett», som har vært tilbudt av eSenteret på vegne av Innovasjon Norge siden høsten 2010.
For bedrifter har satsningen på nett vært preget av at vi er inne i en lærings og modningsfase med mye prøving og feiling. Nå er tiden for å sette tiltakene en jobber med i system og få mer ut av tid og penger vi investerer på nett. Kursdeltakerne vil lære å lage en plan for hvordan jobbe mer effektivt på nett, og hvordan lage konkrete handlingsplaner med mål.

Kursene gjennomføres fra lunsj til lunsj, og er en kombinasjon av forelesninger og praktiske øvelser med egen bedrift. Kurset går i dybden på enkelttemaer som ble lettere berørt i grunnkurset, og deltakerne vil i tillegg lære å lage planer for å jobbe mer målrettet.

Eventbrite - Kurs: Hvordan lykkes på nett - videregående kurs, Dyreparken Hotell

Kursbeskrivelse

Dag 1
11:30-12:30: lunsj
12:30-18.30: kurs
19:00: middag
Hvordan skal vår bedrift utnytte teknologi for å nå våre mål?
E-markedsføringsplan – Hvordan nå dine målgrupper og dine målsettinger på nett?

Dag 2
08:00-12:00: kurs
12:00-13:00: lunsj
Innholdsproduksjon i ulike kanaler!
E-markedsføringsplan videre.
Facebook for videregående ++
I løpet av kurset kommer vi til å være innom mange ulike teknikker, ulike former for bruk av sosiale medier osv.

Rådgiving

I tillegg til 2 intensive kursdager får hver enkelt bedrift tilbud om oppfølging i form av en times rådgivning via Skype!
Deltakerne må etter kurset jobbe videre med strategi- og handlingsplanen som sendes kurslederne før rådgivningen!

Noen av temaene

  • Instagram for bedriften
  • Google – hva er nytt
  • SNAP – noe for min bedrift?
  • Facebookannonsering – Karusellannonse, canvasannonse, dynamisk annonse, face-bookpiksel, segmentering, konkurranser
  • Tripadvisor
  • E-postmarkedsføring - Slik gjennomfører du en epostkampanje. Demonstrasjon fra kontaktliste til ferdig e-post til utsendelse.

Gjennomføring av kurset

Kurset gjennomføres som en kombinasjon av forelesninger og praktiske øvelser i grupper med egen bedrift. Deltakerne arbeider på egen PC. Det trengs minst 1 PC pr. 2 deltakere, ideelt sett 1 PC pr. deltaker.

Hvem passer kurset for?

Bedrifter som har tatt grunnkurset prioriteres.
Bedrifter med tilsvarende forkunnskaper.
Kurset passer godt for ledere, mellomledere, markedsansvarlige og webansvarlige i små og mellomstore reiselivsbedrifter. Det er en fordel å delta med mer enn én deltaker, gjerne både daglig leder/ markedsansvarlig og den som er webansvarlig.

Kurset har kapasitet til maks 20 deltakerbedrifter.

Kurset inkluderer

  • Lunsj-til-lunsj kurs
  • 2 stk lunsjer
  • Middag på kvelden dag 1
  • 1 times rådgiving via skype etter kurset

Kurset inkluderer ikke:

  • Overnatting
    Dette bestiller du evt selv direkte med Dyreparken Hotel.
    Kurspris: 895,- for sgl rom 1095,- for dobbeltrom.
  • Drikke til maten utover vann

Om kursholderne

Hallstein Søvik har en mastegrad i Informasjons-systemer fra Universitetet i Agder og har jobbet i skjæringspunktet mellom IT og reiseliv siden 1990. Jobber med kurs gjennom eSenteret og som daglig leder i Arkitektum AS. I Arkitektum jobbes det med systemutvikling for kunder som Statens Kartverk, KS DiBK, i tillegg til en egen webavdeling a-web.no. Søvik har tidligere jobbet som foreleser hos Høyskolen i sørøst Norge, Midt-Telemark Næringsutvikling, Mimir, Tellus, Telemarks-forskning og Ernst & Young. Hallsteins kompetanseområder er strategisk bruk av IKT i bedriften, sosiale medier og webløsninger.

Linda Løvfall har jobbet innen reiseliv siden 1990, og fullførte i 2004 Informasjonsvitenskap Hovedfag ved Universitetet i Bergen. Fra 2016 har hun drevet sitt eget selskap ved siden av en 40 % stilling på Baroniet Rosendal som rådgiver i IKT og markedsføring. Fokus her har vært forretningsutvikling og rasjonalisering av driften ved museet ved hjelp av webteknologi, herunder oppbygging av nye hjemmesider fra grunnen av med muligheter for online booking av billetter og opplevelsespakker. Hun har tidligere jobbet som analytiker / rådgiver i Kaizen AS.

Eventbrite - Kurs: Hvordan lykkes på nett - videregående kurs, Dyreparken Hotell

Detaljer

Start:
6. mars @ 11:30
Slutt:
7. mars @ 13:00
Kostnad:
NOK1500
Hendelse Kategorier:
,
Hendelse Tags:

Sted

Dyreparken Hotell
Dyreparkveien 2
Kristiansand, 4609 Norge
+ Google Map

Tagger:

Adresse

v/USUS AS
Ny adresse fra 18.sept-17!
Vestre strandgate 26
(5.etg),
4611 Kristiansand
Org nr: 993 995 282

Kontaktpersoner

Følg oss på Facebook

Sertifisering

Bronze Label of the European Cluster Excellence Initiative