Online kurs

Hvordan komme i gang med Google Ads

  • Online
  • 02. november 09:00 - 12:00
  • Kr 750 (USUS partner) / kr 1500 (ikke partner)

Google Ads (tidligere AdWords) er Googles annonsesystem, der hvem som helst kan gå inn og by på annonseplass koblet til spesifikke søkeord. Med Google Ads kan annonsører nå personer som aktivt søker etter deres produkter eller tjenester. Google Ads annonser er også referert til som en sponset lenke.

Google er starten på kundereisen for svært mange og en kanal hvor man nærmest MÅ være tilstede. I dette kurset vil Kenneth fra Aptum presentere og gå gjennom alle de grunnleggende mulighetene som finnes i Google Ads. Han vil gå gjennom ulike kampanjetyper, bannerannonser, YouTube-annonsering, målgrupper og målretting, remarketing, valg av søkeord, budgivning, konverteringer/attribusjon, alskens nyttige tips&triks og mye mer.

Kenneth vil også forklare organisk synlighet, altså det «normale» søkeresultatet. Mange av ideene herfra er nyttige også for annonseringen, og Google vektlegger mange av de samme punktene når de avgjør hvem som vises først. Forståelse for samspillet mellom de organiske og de betalte resultatene vil forbedre resultatet på begge. Etter kurset skal du forhåpentligvis ha fått svar på ting du lurte på, lært noe du ikke visste og fått bekreftet noen antagelser.

Kursleder Kenneth Einarsen

Kurset holdes av Kenneth Einarsen, senior digital markedsfører konvertering i Aptum. Kenneth jobbet tidligere i Google, hvor han jobbet som kampanjestrateg i Barcelona. Som tidligere sjakkspiller på nasjonalt nivå og med utdanning innen astronomi og meteorologi trives han svært godt med prosenter og desimaler. I Google satt Kenneth med tilgang til utallige Google Ads kontoer og har dermed en unik innsikt i hva som fungerer og ikke og evner å formidle dette på en pedagogisk og tydelig måte.

Legg til i Google calendar

Hva skjer?

Sorry, no posts matched your criteria.

Alle arrangement