Lær å bruke gratisverktøyet Google Analytics og andre dataverktøy til å skape målbare forbedringer på ditt nettsted. Etter endt kurs skal du være i stand til å bruke Google Analytics og andre verktøy for å finne forbedringer for ditt nettsted.
Kursinnhold
Introduksjon til Google Analytics
- Oppsett av kontoer, områder og filtrerte utvalg
- Hva er de viktigste tallene å følge med på over tid?
- Hvordan sette opp automatisk rapportering til andre og deg selv?
Standardrapporter i Google Analytics
- Hvem er det egentlig som besøker ditt nettsted?
- Hvilke trafikkilder fungerer for deg?
- Hvilket av ditt innhold er mest puopulært?
Andre Google-verktøy
- Google Search Console
- Google Tag Manager
- Google Keyword Planner
Finn forbedringspunktene
- Hva ser du etter i forskjellige verktøy?
- Hva er faresignaler og hva er positive tegn?
- Hvordan bruke tallene til målrettet forbedring?
Siteimprove og gratis alternativer
- Hvordan finne forbedringspunktene du kan jobbe med?
- Lag din egen arbeidsliste (om du ikke bruker Siteimprove)
- Hvordan sikrer du løpende forbedringer på ditt nettsted?
Kursleder : Nina Furu
Praktisk informasjon
Kurset holdes 18. november 2020 kl 09.00 – 15.30 digitalt på Zoom, slik at du kan delta uansett hvor du befinner deg. Det er mulighet for å stille spørsmål underveis. Du får også tilgang til videoopptak av kurset i etterkant.
Kurset har maks 20 plasser og påmeldingen er bindende.
NB: Dette kurset er forbeholdt bedrifter på Sørlandet. Fullpris på kurset er kr 1990, mens USUS partnere tilbys HALV PRIS!
Legg til i Google calendar