Bli synlige på Visit Sørlandets nettsider

USUS AS - Visit Sørlandet ønsker at alle reiselivsbedrifter skal være synlige når turister planlegger ferien og når de kommer til Sørlandet. Les mer om hvordan du kan markedsføre din bedrift eller ditt arrangement på nettsidene til Visit Sørlandet.
Hva skjer på Sørlandet web

Visit Sørlandet nettsidene som USUS AS lager består av: Generelle sider om Sørlandet + egne sider om destinasjonene Region Kristiansand, Risør, Arendal, Tvedestrand, Grimstad (egen redaksjon), Lillesand, Lindesnesregionen/Mandal (egen redaksjon), Kvinesdal, Lyngdal, Farsund/Lista og Flekkefjord. Hovden/Setesdal har også egne sider på Visit Norway plattformen.

Visit Sørlandet sidene er bygd opp av redaksjonelle sider, bedriftsoppføringer og arrangementer. Alle destinasjonssidene på Sørlandet har norske, engelske og tyske sideversjoner. I tillegg finnes det sider om Sørlandet på flere andre språk.

I 2018 hadde har nettsidene til Visit Sørlandet 3,28 millioner sidevisninger fordelt på 1,3 millioner økter.

I 2018 hadde nettsidene 129 401 konverteringer til bedrifter på Sørlandet (klikk til bedriftenes egne nettsider, epostadresse eller telefon nr. på bedriftsoppføringen). Tar man med andre linker ut (for eksempel til Tripadvisor, Facebook eller kampanjelinker) er det 258 941 klikk videre til mer informasjon om bedriften eller arrangementet.

Hvordan kan bedrifter bli synlige på reiselivsnettstedene på Sørlandet?

Gjennom våre nettsider blir bedrifter synlige på visitsorlandet.com, visitnorway.no, Visit Norways app samt destinasjonsiden der bedriften er lokalisert.

Har du en reiselivsbedrift som du ønsker å få synlig på nettsidene må du ha en avtale i bunn med ditt lokale turistkontor/reisemålsorganisasjon. Er du usikker på hvem du skal kontakte kan du henvende deg til USUS AS.

Markedsfør ditt arrangement

På visitsorlandet.com finner du Sørlandets mest oppdaterte arrangementkalender. Her kan alle arrangører legge inn sine events og dermed spre informasjonen til besøkende på visitsorlandet.com, visitnorway.no og den enkelte destinasjonsnettside i 3 språkversjoner.

Det er «Hva skjer»-sidene som er de mest populære på visitsorlandet.com. De blir mye brukt av lokalbefolkningen samt av turister som besøker Sørlandet. Sidene brukes i planleggingsfasen, men aller mest når gjesten er på stedet.

I kalenderen ligger alt fra festivaler, konserter, utstillinger, teaterforestillinger, quiz, markeder, litteratur og mat arrangementer. På denne måten kan alle innbyggere og turister være godt informert om hva som skjer.

Når du f.eks. Googler «Hva skjer i Kristiansand» (eller konserter/utstillinger i Kristiansand), kommer nettsidene alltid høyt opp på førstesiden. Den kulturinteresserte lokalbefolkningen bruker ofte Facebook for å holde seg oppdatert, men kommer du utenbys fra (eller fra et annet land) er det vanskelig å finne god info. Husk derfor å oversette informasjonen til engelsk (og tysk) dersom ditt arrangement også passer for utenlandske gjester.

Vi oppfordrer alle arrangører til å registrere alle arrangementene så tidlig som mulig her:

Region Kristiansand (Kristiansand, Lillesand, Birkenes, Vennesla, Iveland, Søgne og Songdalen)
Arendal/Tvedestrand (Arendal, Froland, Tvedestrand og Åmli)
Region Lister (Lyngdal, Farsund, Kvinesdal, Hægebostad, Flekkefjord og Sirdal)
Risør (Risør, Gjerstad og Vegårshei)
Lindesnesregionen (Mandal, Lindesnes, Audnedal, Marnardal og Åseral) – Kontakt Visit Lindesnes
Grimstad – Kontakt Grimstad turistkontor
Setesdal (Bykle, Valle, Bygland, Evje) – Kontakt Hovden turistkontor

Huskeliste:

  • Ha ett eller flere gode bilder til arrangementet (liggende format).
  • Skriv en selgende tekst i tredjeperson. Gjerne engelsk beskrivelsetekst i tillegg til den norske.
  • Husk adresse, tidspunkt og link til billetter eller mer info.

Hvis det er slik at dere ikke har kapasitet til å registrere arrangementet; gi beskjed så hjelper vi gjerne til. Det er selvfølgelig best at informasjonen kommer fra dere, ettersom du som arrangør har mer kjennskap og eierskap til arrangementet.

Husk at gjestene er innom mange kanaler når de planlegger ferien. Egne oppføringer på f.eks. TripAdvisor, Google Min bedrift/maps og Facebook er et MUST. Her kan du også ha dialog med gjestene.