5 gode grunner til hvorfor du trenger en chatbot…og hvordan vi kan hjelpe deg med det

Det har vært mye snakk om chatbots i det siste, og du har kanskje møtt på en eller flere mer eller mindre velfungerende slike allerede. Vi gir deg noen grunner til at du som driver innen reise-, kultur- og opplevelsesnæringen kan ha nytte av en chatbot.
Illustrasjonsbilde av chatbot

Ved å ta i bruk en chatbot kan du:

  1. avlaste ansatte og håndtere flere kunder på én gang
    Har du stor pågang av spørsmål til tider, så kan en chatbot feks avlaste dine medarbeidere ved å svare kjapt og enkelt på de vanligste spørsmålene
  2. være tilgjengelig 24/7
    En chatbot har ikke regler for lenge den kan være på jobb og sover aldri. Billig i drift er den også.
  3. engasjere mer ved å enklere tilpasse innholdet til hva kunden er ute etter 
    Ved å bruke en chatbot kan du enkelt lede kunden i riktig retning ved å feks stille kunden spørsmål om hva du kan hjelpe med
  4. selge mer
    Ved å være lett tilgjengelig døgnet rundt kan du avklare viktige spørsmål rundt kjøpsbeslutningen som gjør at tryggheten på at man kjøper det rette øker. Visse aldersgrupper ønsker heller å chatte enn å ringe dersom de lurer på noe rundt et kjøp.
  5. styrke merkevaren din 
    Dersom du klarer lage en chatbot som gjenspeiler din bedrift i stil og tone, så kan det være med på å styrke merkevaren din (…og motsatt om du IKKE greier det…). En chatbot har stabilt humør hver eneste dag, og har aldri en dårlig dag på jobben, så lenge du har satt den opp til en å være en velfungerende chatbot.

 

Kurs “Kom i gang med chatbots” 11.-12.februar (velg mellom én eller to dagers kurs)

Kursholder Espen Tjøstheim Eik
Espen Tjøstheim Eik Foto: Victoria Nevland

For deg som er nysgjerrig på hvordan dette kan brukes i DIN virksomhet, så arrangerer vi kurs i februar der du kan velge om du vil delta én eller to dager

  • Delta én dag for å lære mer om hvordan du lager et godt chatbot-konsept
    Hva slags behov kan en chatbot løse hos meg og hvordan kan den se ut/hva slags innhold kan den tilby?
    Etter en slik dag er du bedre rustet til å bli en god bestiller av et chatbotkonsept hvis du vil at noen andre skal lage chatboten for deg. Eller du har lagt grunnlaget for å begynne å bygge en selv.
  • Delta to dager for å også lære å bygge en enkel regelstyrt chatbot selv
    Her vil det bli praktisk opplæring i et konkret verktøy for bygging av chatbots.

Vi har hentet inn dyktige Espen Tjøstheim Eik, som holdt workshop om chatbots på Norwegian Digital Travel Conference i 2018, for å inspirere DEG til å prøve ut de store mulighetene som finnes i den digitale verdenen. Han har lang erfaring som rådgiver innen digitale medier, kommunikasjon og kunstig intelligens.

Vi trenger minimum 10 deltakere for å gjennomføre kurset, slik at hvis du er interessert bør du melde deg på snarest og senest innen 31.januar.

Les mer og meld deg på her.